tisdag 21 januari 2014

Vecka 31 och mycket jobb!

Nu börjar dagarna gå fort!

I onsdags kväll bokade jag och Viktor biobiljetter. Tanken var att vi i lördags skulle ha barnvakt för att gå och titta på bio och äta lite god middag på någon restaurang. Men natten till torsdag blev Minnah magsjuk :( Som tur var blev detta ingen värsting omgång som det blev förra året. Varken jag eller Viktor blev sjuka, väldigt skönt! Därför hade vi båda ork att ta hand om henne och om all tvätt som blev... Det blir ju en del fix när magsjukan härjar!

Idag gick jag in i vecka 31. Jisses! Nu börjar det verkligen närma sig (tycker iaf jag :P)! Lillebror lever verkligen loppan där inne. Känns som att han är vaken konstant och sprattlar där inne. Ett väldigt skönt bevis på att allt är bra, men ibland ska jag faktiskt erkänna att det blir lite jobbigt. Speciellt är det jobbigt nattetid när jag hemskt gärna vill sova. Men ibland vill han vara vaken och sparka tills jag vaknar och sen vill han helst hålla på en stund :) Nu är det inga småsparkar heller, utan nu känns de verkligen rejält och han har börjat "trycka" och "knö" mer. Jag tycker verkligen att jag har en riktig pojkmage denna gången. Sist så la jag allt runt om, men denna gången är magen mycket mer framåt.

Idag har vi fått umgås med Frida och lille Milian. Minnah är verkligen så förtjust i Milian. Idag ville hon pussa och krama honom, klappa han på kinden osv. Som tur är, är hon väldigt försiktig med honom :) Det bådar gott inför Lillebrors ankomst ;-)

Nu börjar Minnah prata allt mer. Eller, hon har alltid "pratat" mycket, men nu hör man vad hon säger :) Hon sätter ihop 2 ord nu. T.ex. så säger hon "pappa/mamma titta!" och "där borta". Hon är så duktig vår lilla tjej! Hon börjar verkligen bli stor (på gott och ont) :) Hon dukar av sin tallrik och sin mugg efter att hon ätit, tvättar händer och munnen själv, vill gärna ta på sig sina kläder... ja hon vill och kan så mycket! Att vi har lyckats så väl med henne är verkligen en bekräftelse på att vi gör ett bra jobb :) Stolta är vi i alla fall!

Är uppe i mina utvecklingssamtal för fullt, 4 av 8 är klara. Ett är i morgon, två på torsdag och det sista på måndag. Sen är jag klar :) Tänk att det alltid ska vara så mycket i slutet... 7 dagar kvar att jobba!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar