tisdag 14 januari 2014

Vecka 30 och MVC besök

I natt vaknade Minnah vid 1 och var ledsen. Gick och hämtade henne och la henne inne hos oss. Hon snarkade en del och jag har så svårt att somna då. Är väldigt lättväckt ;-) Hon vaknade till sen igen och var ledsen och arg. Kastade napp, katten och snutten och ville ha något som varken jag eller Viktor förstod. Sen var klockan typ 3 också och då är man väl inte så pigg :) Efter en stund gick det att lugna henne så att hon kunde somna om. Men då blev jag galet törstig och gick och fyllde en vattenflaska och klunkade i mig den. Så gott! Men sen sa magen att den var hungrig också, men det kunde jag stå emot som tur var ;-) När klockan sedan ringde i morse var jag helt slut... tur att det var en kort dag på jobbet!

Gick in i vecka 30 idag (hjälp!) och idag var det även dags för MVC besök. Blodtryck och järnvärde var jättebra. Lillebrors hjärtljud låg på 140-143 (efter att han lugnat sig lite) och sf måttet var 29. Låg precis på kurvan enligt min bm, kanon! Nästa besök blir om 3 veckor tror jag, det är ju inte alls lika täta besök när man är omföderska... lite tråkigt tycker jag :( Det är så mysigt att komma dit och lyssna på hjärtljuden :)

Imån är det jobb 9-18 så är inte hemma förrän strax innan 19. Lite segt, men det får gå :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar