söndag 2 mars 2014

"Renoveringshelg"

Vilken helg! Har verkligen så snälla föräldrar som har varit hos oss och hjälpt till. Pappa och Viktor har slipat trappan, tagit bort all gips från baksidan av trappstegen så nu ser man liksom igenom varje trappsteg (om ni fattar vad jag menar, haha). De har också tagit bort trappräcket och börjat fixa ett nytt, målat alla väggar, målat trappan... Ja de har verkligen hållit på hela helgen, så duktiga! Jag och mamma har varit med Minnah, fixat andra saker här hemma och lagat mat. Kanske inte så rättvist fördelat, men hade jag kunnat och orkat att hjälpa till så hade jag verkligen velat göra det. Men, 4 veckor kvar nu till bf och jag kan säga att jag varken har ork eller är smidig nog att renovera. 

Idag var jag, mamma och Minnah på Kungsmässan en snabbis. Mamma köpte en jacka och matchande mössa till Minnah som jag hade sett ut, så det ska hon få i födelsedagspresent. Jag köpte en jacka och överdragsbyxor till henne som hon ska ha på förskolan när det är dags att hänga undan overallen. Det fanns rosa och turkos att välja på (och jag lät henne såklart välja själv), och hon valdes självklart den turkosa. Hon älskar verkligen blått min lilla skrutt, hon brås på sin mamma ;-)

Igår vaknade Minnah och var väldigt snorig. Förstod att det var något på gång eftersom hon nyst flera dagar i sträck. Nu på eftermiddagen känner jag att det kanske är min tur att åka på en förkylning. Är trött i ögonen och har lite känning i halsen. Vi får se hur det känns imorgon... Just nu känner jag mig väldigt trött och seg, blir nog att lägga sig tidigt idag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar