torsdag 20 mars 2014

Födelsedag

Ja igår var det födelsedag då, 27 år... Kan väl inte påstå att jag tänkte så mycket på att det var min födelsedag. 11 dagar kvar nu tills Lillebror beräknas komma och så fyller vår lilla skrutt 2 år om 9 dagar. Kan väl säga att mitt fokus ligger på något helt annat för tillfället :) Det hade vart härligt om han hade tänkt komma ut innan Minnah fyller år, så att vi kan vara hemma och fira henne i lugn och ro (och att jag har ork att fixa något). Men, kan ju tyvärr inte bestämma så mycket över det...

Igår lämnade jag M på förskolan som vanligt vid 9, sen åkte jag och lämnade tillbaka hyrfilmer inne i Kungsbacka. Vid 11 var det dags att sitta och göra sig fin hos frisören. Fyllde i mina slingor och klippte håret, blev kanon! Mådde dock illa under typ hela besöket och hade massa sammandragningar, men jag klarade det ändå ;) I present fick jag en pilatesboll, hantlar och shampoo & balsam från Tigi, Bed Head. Helt perfekt! Precis vad jag ville ha :) När Lillebror kommit är det tänkt att jag så smått ska ta tag i träningen. Fick Olga Rönnbergs bok "Träning för nyblivna mammor" i julklapp och vad jag har hört ska den vara toppen! Man börjar så smått med övningar strax efter förlossningen och sen är den uppdelad i olika steg för att man ska trappa upp träningen allt eftersom. Längtar verkligen tills jag kan börja gå promenader igen!! Har inte ens kunnat göra det på väääldigt länge.

När M hade lagt sig åt vi räkor och kräftor (mums) och tittade på hockeyn. Sen somnade vi båda helst utslagna i soffan vid halv 9... Vilken dag, haha! 

Det är fortfarande väldigt mycket rörelser i magen, men idag är det än så länge inget illamående och knappt några sammandragningar. Väldigt skönt! De senaste dagarna har varit riktigt sega faktiskt :( Blir mycket tv-tittande och bokläsning, men det fungerar det med :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar