söndag 9 mars 2014

Feber och stor mage

I torsdags lämnade jag ju M till förskolan för jag kände att hon var för pigg för att vara hemma. Hon var faktiskt bara lite snorig och det kan man ju vara länge, men fasiken vad jag ångrade det i torsdagskväll. Jag behövde verkligen en dag själv, var helt slut efter flera nätter utan sömn och en hel del jobbiga sammandragningar. Men i torsdagskväll så fick M jätte hög feber, 40 grader. Det känns som att det kommer från förskolan, men jag vet inte. Hon har varit så dålig :( Kokhet, yrar, äter ingenting alls. Febern gick ner lite grann på fredagsmorgon, men den steg under dagen och kom upp till 40 igen. På kvällen kräktes hon sedan, antar att det var pga febern. Igår på morgonen hade hon 38,2 och var så mycket piggare. Hon ville ut direkt innan vi ätit frukost, men vi fick allt hejda henne. Vi gick ut en stund vid 10 istället på tomten, det är alltid skönt med lite frisk luft. Hon åt ingenting under dagen heller och sen på kvällen steg febern åter :( inatt har hon verkligen kokat! Men vi har gett henne lite Alvedon också eftersom hon haft så hög feber... Hon har väckt mig några gånger under natten och morgonen och nu när hon somnade om igen tog jag tillfället att gå upp själv. Hade kunnat somna om kanske, men det var längesedan jag fick vara uppe själv och titta på tv och dricka lite te. Så välbehövligt eftersom jag har M runt mig 24 timmar om dygnet nu när hon är sjuk. 

Jag kan säga att det ska bli såå skönt nu att bli av med magen snart! Att duscha (med en sjuk tjej som vägrar stå själv) och stå och hålla henne med denna stora magen, det är ingen hit :( sammandragningarna har varit värre under dessa dagar nu när hon varit dålig, hon vill vara hos mig hela tiden och vill bli buren, jag förstår henne. Hon är verkligen dålig. Men fasiken vad jag vill ha bort magen när hon är sån här. Vill kunna orka så mycket mer... Hon kändes fortfarande väldigt varm nu när jag gick upp, hon har säkert 39 graders feber iaf :( Lilla skrutt.

Nej nu ska jag njuta av lite mer egentid, man vet aldrig när den tar slut ;-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar