onsdag 12 juni 2013

Brist på sömn

Sitter just nu i soffan med kaffekoppen i högsta hugg. Är helt slut. Har väl sovit dåligt nu i en veckas tid, dels pga Minnahs gråt på natten (ytterligare en tand på gång, suck!), sen när hon ligger i vår säng bökar hon runt på mig och sen är det massor av tankar och funderingar som snurrar runt i skallen. När jag väl vaknar av Minnah eller något annat har jag svårt av somna om och så är det uppstigning runt 6 när lilla skrutt vaknar. Imorse var jag så trött så jag hade nog gett vad som helst för att bara få ligga kvar och sova en timme eller två till. 

Idag har vi bara varit hemma, eller ja, tog en snabbis till Ikea. Och då menar jag snabbis. Var där inne i max en kvart, tog hyllor som vi ska ha till tvättstugan och sen bar det hemåt. Var så trött, så det blev verkligen bara att handla det jag skulle och sen hem igen. Viktor ska nämligen sätta upp hyllorna imån så då var jag ju tvungen att handla hem dem.

Nu sover M så gott och jag sitter och dricker kaffe och skissar på vad vi måste fixa till M innan hon börjar på förskolan i augusti. Spännande, men usch sicken ångest jag har. Tiden går för fort... Hade gärna varit hemma ett halvår till med mitt lilla hjärta.

Dags att hämta kopp nr 3 av 4. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar