torsdag 14 februari 2013

Fixa!

Idag är det Alla Hjärtans Dag. Jag och min kära man brukar inte fira den något direkt. Dels för att han fyller år dagen innan, men också för att jag hellre uppskattar romantik, blommor och mys när det inte är något speciellt. Jag tycker det är affärernas dag och många känner att det måste handla något till sin partner för att det är en sån dag. Kanske lite konstigt tänkt av mig tänker kanske ni, men ja gillar spontan romantik :) Då känns det extra speciellt!

Vår lilla dotter har vaknat tidigt flera dagar i rad nu. Och idag vaknade hon av Viktors klocka som typ hann ringa 2 signaler typ... Sa till Viktor att vi verkligen måste fixa så hon kan sova i sitt egna rum snart. Dels så att vi inte stör henne när vi går och lägger oss (har vart skönt att börja kunna kolla på tv igen och inte ligga och titta på telefonen bakom täcket), men också för att hon ska kunna sova ut på morgonen utan att störas av Viktors klocka. Ja, vi får fixa tapeter och börja fixa bums. Samtidigt känns det lite som separationsångest att vi inte länge sa ha henne i vårt rum. Men jag vet att både hon och jag kommer sova bättre :)

Idag har vi inga direkta planer. Jag har väl funderingar på att ta tag i de sista flyttlådorna... Tråkigt, men ett måste. Nu har vi ju bott här i snart 10 månader,  så det är dags att få undan det sista.

Ha en fin Alla Hjärtans Dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar