fredag 3 mars 2017

4 veckor kvar nu!

Idag är det fredag och exakt 4 veckor kvar till BF! Snälla, snälla lilla bebis, stanna inte alltför länge därinne! Jag sa till mig själv att jag verkligen skulle njuta den här gången eftersom det är den sista graviditeten, men nu börjar jag känna mig rätt klar faktiskt. Det tar på krafterna att alltid ha hemma Minnah och William, det har gått magsjuka igen på förskolan den här veckan. Så nu har de varit hemma i 2,5 vecka igen... Och den här veckan har det varit tungt för kroppen! Det känns som att det kommit fortare och fortare nu mot slutet. Benen värker, magen värker, illamående, jag sover dåligt och andra saker som är jobbiga. Det mest jobbiga är att acceptera att kroppen inte orkar. Huvudet vill något annat och minns hur kroppen brukar orka, men det funkar inte. Efter att ha veckohandlat med barnen förut är jag nu helt slut. Ska ringa förskolan sen för att kolla upp om magsjukan har gett med sig under veckan, i så fall får barnen gå på måndag och det hoppas jag!

I onsdags åkte jag med barnen in till stan. Vi tog spårvagnen från Mölndal och åkte in till korsvägen, där tog vi Mc Donalds lunch som barnen hade bestämt. Efter det blev det bio på Bergakungen, Bamse och häxans dotter. När bion var slut blev det spårvagnen till Mölndal igen och bilen hem och de somnade båda två i bilen 😃
Spårvagn var riktigt roligt!
Det blev en toppendag tillsammans och barnen var så nöjda! Det var vi och typ 5 till med sina barn som var på bio. Det tyckte jag var helt perfekt eftersom det var första gången William var på bio och jag visste inte alls hur länge han skulle orka sitta still. Det gick faktiskt bättre än jag trodde 💜

Nu är jag väldigt glad att det är helg för det betyder att Viktor är hemma! Känns som att det behöver bli en hel del vila för min del 😅💜💜



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar