torsdag 23 februari 2017

Mvc besök

Igår var jag äntligen på MVC igen, det var 1 månad sedan sist. Känns som att jag går på ännu färre besök den här gången, känns som att jag aldrig är där. Nu är det bara 2 bokade besök kvar, galet! Jag är i vecka 35 (34+5) och nu har jag den där känslan som jag har haft under alla graviditeterna (och som säkert de flesta gravida har) att det har gått så långsamt, men ändå så himlans fort! Jag menar, nu är vi ju snart i mål och har vår tredje och sista guldklimp hos oss 💙 En otroligt magisk känsla!
Minnah fick följa med igår och Viktor var hemma med William eftersom han fortfarande är väldigt förkyld. På mvc sammanfattade vi min graviditet och jag känner att denna graviditeten har jag mått bäst. Inte mycket illamående, inga kräkningar (halleluja), har kunnat hantera sopor, vasken och andra saker helt utan problem. En väldigt annorlunda graviditet jämfört med Minnah och William! Det är en sak som jag har haft med alla 3 som har blivit värre och värre för varje gång. har faktiskt fått ett läkarbesök inbokat på fredag för att kolla upp det, känns tryggt och bra! Vi pratade också om hur jag skulle vilja ha det på förlossningen med bedövning och sånt och jag tänker att jag försöker ha det så som jag hade med William. Att jag ska försöka klara mig med lustgas och att Viktor masserar. Men det funkar ju bara om det blir någorlunda likt förlossningen med William, annars har jag ingen aning. Denna gången kanske det tar tid och att jag vill att de ska ge mig all bedövning som finns, haha. Men hon trodde att jag var en som föder snabbt, så jag kunde ställa in mig på det. Vi får helt enkelt se!

Vi fick reda på att Lillebror ligger rätt med huvudet neråt, men att det fortfarande är ruckbart. Skönt dock att killarna verkar vilja ligga rätt 😉 Mitt SF-mått (magen) låg precis på normalt så det var också toppen! Fick med mig numret till förlossningen och en parkeringsbiljett så att vi kan stå ett dygn gratis. Det kändes otroligt skumt att ta emot det, är det alltså snart redan dags? 😃

Idag vaknade Minnah snorig och tjock i halsen, så nu är det hennes tur att vara dålig. Vi åkte ändå iväg en sväng förut för att handla på oss frukt, den var helt slut hemma. Svängde förbi Rusta också och handlade ett brickbord som jag ville ha till gästrummet. Fixade lite gröna växter också, så nu börjar det se riktigt bra ut! Idag kommer rörmockaren som koppla in elementet igen, toppen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar