onsdag 15 mars 2017

Mvc besök och nu är jag helt slut...

Ja, idag var det dags för mvc besök igen. Eftersom barnen är hemma med mig fick de såklart följa med. Innan vi åkte dit fick jag först svänga förbi kontoret på jobbet för att lämna in föräldraledighetslapp. På måndag går min graviditetspenning ut, det har man till 11 dagar innan beräknad förlossning. Därför var jag nu tvungen att lämna in en annan lapp och det har jag planerat att göra i sisådär två veckor... men idag blev det äntligen av! Nu får jag bara fundera över om jag ska ta semester eller föräldrapenning...

På mvc gick det bara fint! Jag hade inget speciellt att ta upp, inget mer än att säga att jag är glad att jag ska föda i Varberg igen. Nu blir man ju hemskickad som omföderska (om allt gått bra) efter 6-8 timmar i Göteborg! Ärligt?! Jag tycker att det ska vara helt upp till var och en hur man vill göra. Vill man hem direkt efteråt så ska man såklart få det, men jag vill gärna stanna 1-2 dagar och vila upp mig och lära känna vår nya familjemedlem i lugn och ro. Så jag är otroligt glad att Varberg inte har samma upplägg som Göteborg! Lillebror ligger fortfarande rätt med huvudet neråt och min barnmorska tyckte att huvudet var fixerat. Det känns toppen! Men jag ska också vara inställd på att gå över tiden igen...det känns såklart sådär. Gick över 9 dagar med William och eftersom det är en pojke igen och att jag då har samma hormoner, så är det att räkna med att jag går över. Blir nog ingen marsbebis då som jag vill, utan jag får räkna med att han kommer i april. Fast det är klart, man ska aldrig säga aldrig 😉 Mitt SF mått är normalt, men jag tycker att jag har lite mindre mage än vad jag hade med William. Vi tittade efter och mitt SF mått var 2 cm mer med W 😊 Lillebrors hjärtljud är också mer lugna och harmoniska än vad de var med de andra två. Nu kan barnmorskan känna och klämma hur mycket som helst utan att hjärtljuden skjuter i höjden. Kanske blir detta en lugn kille?!

Jag och magen (37+4)
Besöket för mig gick jättebra och barnen skötte sig okej också. De frågade om allt bara hela tiden och W skulle pilla på precis allting! Men jag försökte hålla mig lugn och förklara att nu är det mamma som är hos doktorn och nu måste jag få prata i lugn och ro. Gick väl sådär...

Efter mvc åkte vi till Maxi för att handla mat och allt inför kalaset på lördag. Nu är det endast 3 dagar kvar som 29 åring!! HJÄLP! 

Storhandla med två barn i vecka 38, ja nu är jag helt slut. Så jag dricker nu kaffe och vilar med benen högt i soffan och barnen tittar på Askungen. Sen ska vi ut! Vi måste få luft och låta de härja runt, det går inte att vara inne en hel dag med dem (det pallar inte jag heller för den delen). Solen lyser, men det blåser en hel del. Blir nog att sätta sig i lä en stund sen 😉

Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar