måndag 13 mars 2017

Skämtar ni med mig?!

Då var det måndag igen och en ny vecka! I fredags och lördags var det jätte härligt väder, solen lyste och i lä var det underbart skönt! I fredags åt vi lunch och mellis ute och i lördags åt vi lunch ute, underbart och vi ville bara inte gå in. Det är precis så det ska vara! Vi åkte hem till mamma och pappa på eftermiddagen på lördagen, vi hade inte träffats sen de kom hem från Spanien. Både vi och barnen hade längtat jätte mycket efter dem! Så vi bara myste, åt god middag och tittade på mellofinalen tillsammans. 
Vi monterade spjälsängen i lördags också. 
Förväntansfulla syskon längtar enormt efter Lillebror nu!
I går var vi bara hemma, det kom några och köpte vår träningsmaskin! Jippi! Så nu fick barnen mer plats i lekrummet :) Minnah var på kalas på eftermiddagen och då var vi andra bara hemma och myste. Sen fixade vi tacos tillsammans allihopa, barnen fixade all sallad - de älskar verkligen att hjälpa till med maten 💜

Jag bestämde igår att barnen skulle vara hemma med mig idag, känns som att det är så varje måndag för att jag ska checka av med förskolan hur statusen är på magsjukan... klockan 7 i morse fick jag ett sms från förskolan där de skrev att de haft många fall av magsjuka på båda avdelningarna i helgen. Alltså, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta!?! Jag tror att det är 9:onde veckan nu med magsjuka! Ärligt, vad sjutton händer?!? Jag vet att det inte är förskolans fel och det har jag sagt flera gånger om till personalen. De är lika trötta på skiten som jag är! Som sagt, föräldrarna måste ha sina barn hemma längre än vad de har! Och jag kan intyga att det finns föräldrar som ljuger om att deras barn har kräkts (ni ska bara veta hur mycket barnen berättar för oss pedagoger 😉). Vi hör alla fina orsaker och anledningar till att barnen har kräkts, men det är INTE magsjuka. Yeah right! "Hon kräktes bara en gång, så det är inte magsjuka", "hon satte i halsen", "hon har ätit något konstigt", "det var en vällingspya"... alltså jag kan hålla på i evigheter. Om inte alla tar sitt ansvar går det inte att stoppa spridningen av smittan! Jo tack, jag är jävligt less på detta nu! Så nu tar vi en hel vecka till hemma. Till helgen ska vi ha lite kalas för mig och på söndag ska jag och Viktor vara barnfria, sova på hotell, äta god mat och fira mig 😜 Då vill jag att vi ska komma iväg och inte istället ligga magsjuka, nej tack.

Idag har vi varit med min mamma och hälsat på min mormor. Det tycker både jag och barnen är väldigt mysigt! Vi har lekt, spelat spel och fikat tillsammans 💓
I morgon är det äntligen dags för frissan för mig och då är min svärmor snäll och passar barnen så att jag kan komma iväg. Det ska bli väldigt skönt att få ta hand om håret och få lite egentid och bara njuta! På onsdag är det dags för mödravården igen och då får barnen såklart hänga på 💗 De tycker att det är spännande att följa med och lyssna på Lillebror. Så vi har lite planer i alla fall för den här veckan. En dag ska vi åka och handla lite inför kalaset också 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar