måndag 6 mars 2017

För bra för att vara sant?!

Då var det måndag och SNÖ! Jag blev faktiskt inte alls ledsen över när jag såg att det snöade igår. Jag hade redan bestämt att jag skulle ha barnen hemma idag och då blir det mycket roligare med snö. Så på förmiddagen var vi ute i över 1,5 timma och åkte pulka och snowracer. Jag åkte inte, men drog barnen till och från backen och fick även dra upp snowracern för backen när de inte orkade. Det gick jätte bra och det var riktigt kul att se att de hade roligt i snön. För mig gör det ingenting om lilleman vill titta ut lite tidigare, men jag tror inte att något sånt här sätter igång förlossningen 😉 Det svåra kom när barnen ville göra en snögubbe, då skulle jag rulla snön och då var jag inte alls smidig! Fy bubblan vad hemskt när man inte kan böja sig eller vara så rörlig som man vill vara. Så Minnah och William fick försöka så gott de kunde själva 😊

Ringde förskolan förut och kollade läget med magsjukan efter helgen... och äntligen verkar det ha gett med sig igen! HALLELUJA! Nu hoppas jag verkligen att magsjukan är slut för i år, nu får det räcka. Får ändå känslan att det är för bra för att vara sant! Vågar inte riktigt tro på att de kan gå imorgon, det känns som att det kan komma ett samtal... men det känns nog så bara för att de har varit hemma så mycket. 
Minnah blev jätte glad när hon fick veta att hon ska dit imorgon, men William sa att han ville vara hemma med mig 😂 Lilla plutten. Men jag tror, eller jag vet att han kommer tycka att det är jättekul att få komma tillbaka till rutiner och att få träffa sina kompisar igen. Jag är väldigt glad att de ska gå igen, att få tillbaka rutiner, träffa sina vänner igen och att jag ska få vila kroppen och att då ha mer ork när jag hämtat dem på eftermiddagen. Ska faktiskt ringa och boka in en klipptid idag, vill färga håret också. Jag har inte ringt innan för jag tänkte att det inte var någon idé eftersom barnen är hemma hela tiden. Men nu så! Då kanske jag kan få riktigt go egentid hos frissan den här veckan 👍

Fick klippt den här goingen förut också 💙
Jag behöver köpa en ny jacka och skalbyxor till Minnah och hon vill gärna ha en gul jacka. Nu det senaste så gäller färgen gul på mycket och det tycker jag är kul! Jag har hittat en jacka på Kappahl som jag tror att hon skulle gilla 😃💛

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar