torsdag 9 mars 2017

Nu får det vara nog!

I tisdags gick barnen till förskolan igen, de var så glada att äntligen få komma tillbaka till sina kompisar igen. Jag hade min kollega hemma som fick bebis i december, vi hade det så mysigt! Pratade om allt (utan att bli avbruten av barn) och åt god lunch tillsammans. Välbehövligt för oss båda att få träffas bara vi vuxna. Igår lämnade jag också barnen och då åkte jag raka vägen hem, tittade på en serie som jag följer, drack lite te och bara vilade. Sen vid lunch gick jag faktiskt ner och la mig i sängen och jag lyckades sova i 1,5 timma! Behövde det verkligen, att få komma ner i varv och ta igen lite sömn. Vaknar fortfarande på nätterna och har oerhört svårt att somna om och att ha barnen hemma hela tiden tar såklart på krafterna. Så igår kände jag mig riktigt utvilad!

Utvilad och nyduschad gravid morsa 
Men baboom, idag ringde förskolan och inatt har barn kräkts. ÄRLIGT??!! Hur länge kan den här magsjukan hålla på egentligen? Jag vet att förskolan gör precis allt de kan för att hålla smittor borta! Det är föräldrarna som måste skärpa till sig och verkligen hålla deras barn hemma tills de är symptomfria (INTE bara kräk och diaréefria!). Om det inte sköts hemma så spelar det ingen roll hur mycket förskolan gör för att motverka smitta. Två fjuttiga dagar hann de gå innan de nu får vara hemma igen. Det här är verkligen helt sjukt! 😤

Idag var planen att jag skulle åka och handla mat när jag lämnat barnen, men det var bara att ta med dem. Som tur var skötte de sig faktiskt väldigt bra idag i affären, de hjälpte mig att hämta varor och hjälpte till att "blippa" streckkoderna. Sen blev det lunch där också, Minnah ville gärna ha sallad så det tog hon och jag och William fick korv med bröd. 

Innan vi åkte till Maxi åkte vi till Kungsmässan för att titta på jacka och skalbyxor till Minnah. Hittade den gula och Minnah älskade den! Blev också ett par svarta skalbyxor till, perfekt! Eftersom det praktiskt nog också var 3 för 2 på alla barnkläder blev det också en jacka till William 👍
När vi kom hem fixade Minnah en städvagn, alltså den tjejen, ibland har hon såna härliga idéer! Hon gick runt med städhandskar, borste, trasa och soppåse 😊 William satte igång med att leka med duplo.
Nu har vi också dragit igång ett kojbygge! Det är riktigt kul att ha dem hemma när de leker så bra, att de verkligen leker med varandra och inte bara bråkar. Nu tittar de på Zootroplois i kojan och har fått lite kex och varsin festis 💓

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar