tisdag 31 mars 2015

Gillar inte alls detta!

Det gäller inte syskonförtur längre på förskolor, vilket jag tycker faktiskt är skit kasst! Vi är så nöjda med förskolan som vi har Minnah på och vi vill självklart ha in William där också. Men i år har de bara 6 platser, varav vi är två syskon som vill ha plats och sen är det utöver andra barn som sökt också omplaceringar av barn :( Så vi har fått reda på att det ser riktigt mörkt ut för vår del... Alltså jag känner mig helt förstörd. Ska vi lämna Minnah på en förskola för att sedan åka till en annan och lämna William. Efter det (om det är jag som lämnar) ska jag åka till mitt jobb, min förskola. Känner bara att detta är ett skämt. Visst att det finns andra föräldrar som vill ha in sina barn där, men ska de lämna ett barn där och så ska vi som redan har M där, lämna henne där och W på en annan?!?! JÄKLA SKIT rent ut sagt. Vill man inte ha syskonen på samma avdelning förstår man det, men finns det föräldrar som vill ha sina barn iaf på samma förskola så tycker jag att det är en självklarhet! Visst, jag ska inte ta ut detta i förskott nu innan vi vet, men jag känner också som själv är förskollärare att det är underbart att få in syskon på avdelningen. En trygghet för både barn och föräldrar och att vi som jobbar redan känner familjen. Vi träffar också syskonen 3 gånger i veckan när de hämtar/lämnar storebror eller storasyster. 

I värsta fall om W får plats på en annan förskola, så kan vi först få in honom på M:s förskola efter ett år. Alltså hösten 2016! Jag är bara riktigt trött just nu och vill inget hellre än att våra barn ska få gå på samma förskola. Nu gäller det att gudarna gör sitt...
Syskonkärlek
Okej, nog om min ilska och frustration...

I söndags fyllde Minnah 3 år. Helt otroligt! Hon var så lycklig hela dagen och längtade så tills alla skulle komma och sjunga för henne. Just det där med sången var väldigt viktigt :)
Hon fick en Frölunda tröja av mina föräldrar och gissa om hon var helt överlycklig när hon såg den! Hon tog på sig den och började hoppa runt och ropade: Heja Frölunda, heja Frölunda! Det är vår tjej det :) Det blev en väldigt lyckad födelsedag och extra kul var det att som mamma och pappa se henne så glad och förväntansfull. Vilken stor skillnad mot förra året, då förstod hon knappt något :)

~VÅR FINA MINNAH ~
Föddes 29 mars 2012 ~ 1 år 29 mars 2013
2 år 29 mars 2014 ~3 år 29 mars 2015

 Ha en fin dag i regnet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar