måndag 23 mars 2015

Jag är så less just nu!

Ännu en ny vecka. Skulle åkt till Ullared idag med mamma och barnen, men det blev inte så. Helt plötsligt igår så kräktes Minnah, från ingenstans. Tvätta soffan, duscha henne, svabba golvet... Direkt efter var hon glad och pigg och ville både äta och dricka. Skumt. Sen kräktes hon en omgång till på kvällen. Direkt efteråt ville hon ha smörgåsrån med kex och ost och dricka cola. Hmm, ja det luktade inte magsjuka och hon "agerade" inte som om det vore det heller. Hon sov hela natten och idag är hon pigg och som vanligt. Jag är som ett frågetecken. Men det kanske är så att hon haft något virus i kroppen. I onsdags fick hon feber, men den var borta dagen efter och då var hon som vanligt. Sen har hon varit väldigt trött resten av veckan, sovit middag varje dag och i fredags sov hon i 3 timmar och en kvart! Det är skönt att det inte är magsjuka i alla fall och att hon är sig själv. 

Dock är jag riktigt less och känner mig så trött på dessa sjukdomar nu. Stackars Minnah är sjuk varannan vecka hela tiden, hon hinner knappt bli frisk innan hon blir sjuk igen :( Tycker så synd om henne som aldrig få vara frisk något längre. Sen är det såå segt att vara hemma med sjuka barn hela tiden och när de väl är friska och vi ska hitta på något roligt, ja då blir M sjuk igen. Detta är tredje veckan i rad som jag får ställa in något. Och jag vet att jag inte är ensam, det är väldigt många barn som är sjuka ofta, men jag är väl helt enkelt bara less just nu. Ibland är det faktiskt så att jag är riktigt gråtfärdig, även om det kanske inte syns utåt. Trots, sjukdomar, sömnbrist, lillebror som är gnällig och glad om vartannat. Vi har helt enkelt en jobbig period just nu. Men jag är också superglad flera gånger om dagen just pga mina barn. De är så fina med och mot varandra, säger och gör fina saker. Så jag ska inte bara klaga ;-) 
♥ Sleten mamma med mysig och go Minnah 
I lördags var det vägning, + 0,5 kg. Det är jobbigt för mig att ta ett plus eftersom jag hela min viktresa strävat efter minus. Men jag vet också att jag inte kan göra +-0 resten av mitt liv. Jag kommer pendla upp och ner nu om jag sköter mig rätt, det vet jag. Jag måste försöka hitta rätt balans med kost och träning och framför allt fortsätta arbeta med det mentala tänket. Att känna att träningen får mig att må bra, jag ska inte träna för att jag har dåligt samvete över att jag ätit något gott (vilket jag gör nu). Jag kämpar varje dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar