måndag 6 april 2015

Påsk

Nu är påsken snart slut. Det har varit riktigt skönt att vara hemma tillsammans och umgås i hela 4 dagar. Vi har bara varit familjen, umgåtts med resten av våra familjer och träffat vänner. Underbart väder har vi haft också, strålande solsken! Lite kalla nordliga vindar, men hellre det än regn :) 
Min egna fina lilla familj 
Den här helgen har jag tillåtit mig själv äta precis vad jag vill. Det fick bli en helg utan räknande och vägande av mat. Men jag har ätit alldeles för mycket av det söta både i fredags, lördags och i söndags. Varje kväll har jag gått och lagt mig och känt att jag ätit för mycket, men ändå har jag gjort om samma sak dagen efter. Suck. Jag klarar inte av att äta lika mycket längre (vilket såklart är jätte bra!), men ändå har jag ätit så mycket att jag mått dåligt... Så, idag är det nya tag! Inget godis eller kakor på hela veckan fram till lördagens (hemska) vägning. Valde att inte väga mig i helgen, dels för att det är påsk, men också för att jag tänker börja med att bara väga mig varannan vecka nu. Det känns som att det räcker :) Jag har ändå njutit i helgen av allt gott, men nu känns det bra att börja äta nyttigt och ha den härliga känslan i kroppen igen :)

William har åkt på en riktigt jobbig förkylning med hosta. Nu har det varit 2 nätter med minimalt med sömn för både honom och mig. Han hostar sig igenom hela nätterna :( Detta är egentligen den första riktigt jobbiga förkylningen för honom. Minnah var ju sjuk typ hela tiden hennes första år (det är hon nu med för den delen). Men William har klarat sig undan väldigt lindrigt, vilket vi är glada för!
Min krassliga kille
Vi har varit ute mycket i det fina vädret! Det är så skönt att man inte vill gå in :) Nu ska det bara bli lite varmare och mindre nordliga vindar, så blir det helt underbart!
På torsdag fyller vår lilla kille redan 1 år. Så i veckan blir det att fixa för kalaset som vi ska ha nästa helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar