tisdag 10 mars 2015

BVC & renovering

Idag fick en glad Minnah äntligen gå till förskolan igen :) Vi var där igår en sväng på eftermiddagen, då hade de drop-in för att visa deras fina bilder de gjort under hösten och fram tills nu. Minnah var helt lyrisk och glad över att både mamma och pappa skulle komma till hennes förskola. Så stolta barnen blir när deras föräldrar kommer dit, en härlig syn :)

Efter att jag lämnat Minnah hade jag först tänkt gå hem, men det fick bli en promenad i alla fall. Det blåste lite, men emellanåt var det riktigt skönt! Det blev 5,5 km i lugn och ro utan musik. Efter det blev det kaffe och fruktsallad till mig och gröt till William. Sen åkte vi till BVC för en extrakontroll, han hade inte gått upp så mycket sist. Jag visste att det inte skulle vara en stor ökning nu heller eftersom han har ätit dåligt ett tag. Dels pga förkylning och hosta, men också för att han får två nya tänder... William hade gått upp 300 gram, så det var ändå okej! Nu börjar hans kurva gå upp lite. Nästa gång är det dags för läkarundersökning och spruta. Tänk, om 1 månad är han redan 1 år :) Min lilla prins börjar bli så stor. 

Det är fortfarande oroligt på nätterna och uppstigning 5:30. Nu vill jag gärna ha friska barn och vila med tänderna så att man kan få sova lite mer. Det hade vart skönt...

Tur att det finns smink som kan fräscha upp en lite ;-)

Efter BVC åkte vi till Maxi för lite påfyllning av allt. Jag kan säga såhär, jag klarar mig inte utan kvarg! Det måste jag bara ha hemma! Nu finns det så många olika smaker också :) 


I helgen har Viktor kämpat på med renoveringen av torkrummet. Nu är det bara lite småpill kvar, sen är det klart!!!
Före...
...efter
Tänk vad mycket det gör med lite uppfräschning gör! Lite vitt på väggarna och nytt golv :) Nu ska vi bara hitta några bra väggskåp att sätta ovanför bänken! Heja min ma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar