fredag 20 mars 2015

Födelsedag

Nu är snart min första "jämnviktsvecka" över. När jag förra helgen gick i mål, så fick jag 6 pp (propoints) till att äta per dag. Det ska bli spännande att se hur kroppen reagerar över detta. Jag vilade ifrån träning i lördags och sen har det blivit 4 PW och 1 löprunda. Jag hoppas att jag har pli på mig själv att ta mig ut på en löprunda idag när Viktor kommer hem från jobbet. Vi får se :)

Min present från Viktor, en träningsjacka från Adidas
Igår fyllde jag år och så hade jag och Viktor bröllopsdag, 4 år redan... Efter Williams förmiddagsvila åkte vi till Freeport där vi mötte upp Frida och Milian. Vi strosade runt en stund och jag hittade en snygg tröja till Viktor som han fick. Sen åkte vi hem till oss och åt lite lunch innan vi tog en härlig långpromenad. Det var ju ett helt underbart väder igår! Jag njöt till fullo eftersom jag visste att det skulle bli skitväder idag ;-) Vid 18 tiden kom Viktors familj och mina föräldrar på en liten fika, lugnt och skönt. Jag bryr mig inte alls om min födelsedag längre. Visst, det är kul att ses och så, men Minnah fyller år nästa helg och sen fyller William 1 år 1,5 vecka efter det. Så jag tänker mer på deras födelsedagar :) Vi fyller ju så tätt och det är så mycket roligare att fira barnen och se deras lycka!

På kvällen när alla hade åkt överraskade Viktor med lite räkor! Mums! Jag hade verkligen längtat efter det. Hade egentligen inga points kvar för dagen, men om mannen överraskar med sånt gott på min födelsedag & vår bröllopsdag. Ja, då får man skita lite i pointsen ;-) Vi får se hur vågen reagerar på det imorgon!

Williams humör svänger något enormt. Ena stunden är han glad, pigg och är ÖVERALLT! Han är en riktig energiknippe! Jag säger bara hjälp om han snart börjar gå... Och andra stunden är han gnällig, gråter för allt, kryper efter mig och vill bara vara i famnen. Minns så väl denna period från när Minnah var liten också. Då blev också nätterna mer jobbiga, de drömmer mycket och är oroliga. Det märks tydligt också på min sömn :( 

Jag vaknar, ger W nappen, lägger han ner, han vaknar igen, lägger han ner osv osv... Vid varje vakentillfälle tar det sån tid för mig att somna om. Även fast jag är helt slut. Men skönt är att de här två senaste mornarna så har det i alla fall blivit lite "sovmorgon", det är alltid något...


Jag och min prins
Ha en fin fredag :) Ikväll gäller det att Frölunda ger allt och slår Luleå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar