fredag 6 mars 2015

Barnfria & vårdcentralen

(Så, då gör vi ett tredje försök att kunna skriva klart inlägget...)

Nu har det gått en vecka igen sedan förra inlägget, men det har sina orsaker ;-) I lördags lämnade vi barnen tidigt hos mina föräldrar och så åkte jag och Viktor vidare till Ullared (tro det eller ej, haha!). Där handlade vi bl.a. presenter till barnen, en åkpåse och sittdyna till vagnen och lite annat. Men det var våra "priosaker" att hitta i alla fall. När vi kom hem blev det en fika lagom till tjejernas 3 mil (VM i Falun) och sen sprack solen upp och då gick vi faktiskt en härlig långpromenad. Snacka om att det kändes konstigt när det bara var vi två, inga barn och ingen vagn. Konstigt, men ändå skönt :) Resten av dagen var lugn, vi gjorde det vi kände för och lagade sedan god mat på kvällen och tittade på Melodifestivalen och serier. Projektorduken åkte ner och basen sattes på ;-)

Det var skönt att bara vara hemma. Göra vad vi vill, äta hur länge vi vill, gå på toa själv (galet, men sant), titta på tv innan vi somnar, ligga kvar och dra sig på morgonen... Det krävs inte mycket för en småbarnsförälder att känna lyx ;-) Barnen hade det toppen hos mina föräldrar, men jag trodde inget annat heller. Det är dock en väldigt jobbig "träning" för mig att lämna bort dem, även om jag ibland t.o.m skulle tänka mig att betala någon för att ta dem! Jadå, såna dagar existerar här också ;-) Men sen när väl kvällen kommer, då saknar jag dem något enormt! Jag vill ju veta att de ligger där nere i sina sängar, en trygghet också för mig som mamma. Den här helgen var så behövlig för oss, att bara få vara själva och rå om varandra. Det är oerhört skönt nu också att veta att det gick bra för båda barnen att sova borta. Så nästa gång vi lämnar bort barnen ska vår hotellövernattning bli av :)
När barnen var hos mormor och morfar 
Denna veckan har jag haft Minnah hemma från förskolan. Hon fick hosta i måndagskväll som bara blivit värre. Det gick över till jobbig krupp och i onsdags vaknade jag av att hon grät. Hörde då hur jobbig krupp hon hade och att hon inte fick luft. Fy vad hemskt det är! Det var bara att springa till dörren för att få frisk luft. Mitt lilla hjärta. Denna omgången har inte varit rolig :( Igår hostade hon konstant hela dagen, så det fick bli ett besök till vårdcentralen imorse... Konstaterades att hon inte har förkylningsastma som jag var orolig för. Det blev en ny medicin som vi hoppas ska hjälpa. Efter hennes långa friska julledighet på nästan 2 månader, har hon nu varit sjuk varannan vecka sen hon kom tillbaka till förskolan. Tycker att hon borde få vara frisk ett tag nu! Länge, tack!
Igår var det en helt underbar dag och vi ville alla ut i friska luften en stund. Det fick bli en promenad bort till en lite större lekplats. När vi är ute hostar Minnah knappt någonting, så det är skönt för henne att vara ute en stund.
Nu sover William ute i vagnen och Minnah blev trött så hon sover också. Medicinen kunde göra så att man blev trött och den har en lugnande effekt. Skönt för henne att vila och för mamma att ta igen sig med en kopp kaffe :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar