lördag 3 januari 2015

Sömn, vad är det?

Då var det lördag idag. Jag har faktiskt tappat kollen på vilken dag det är, men det är på ett sätt ganska skönt :) Idag hade jag i alla fall koll på att det var vägning ;-) Lite nervöst eftersom jag visste att det skulle vara ett plus. Vissa har sagt att det inte är någon idé att jag väger mig, det skulle inte vara rättvist. Men jag tänkte att det är lika bra att få svart på vitt hur mycket jag gått upp. Hade räknat med +2 kg, inte för att jag stoppat i mig vrålmycket mat och sött, utan för att just det jag ätit har varit fetare än vad jag brukar äta. MEN, -0,3 kg visade vågen idag! Jag fattade ingenting, blev såklart glad men också chockad. Då kanske jag har varit duktigare än vad jag har trott :)

På nyår var våra fina vänner F & T här med deras prins Milian. Vi hade det så mysigt! Lugnt och härligt, helt i min melodi! God mat, godis, härliga barn och massa prat. Sen kanske vi inte hade räknat med att våra barn skulle vara vakna vid 12 slaget... men ja, det blir ju faktiskt aldrig som man tänkt sig :) W var orolig hela kvällen (som vanligt) efter att vi lagt honom, sprang ner flera gånger för att ge honom napp och trösta honom. Tillslut gav jag upp, jag kunde ju inte ligga där nere hela kvällen. Så kl 22 fick han komma med upp. M hade vi lagt vid 20:30 tror jag, men hon vaknade kort därefter av några raketer. Hon blev rädd och ledsen och ville inte alls sova. 00:30 efter att det började lugna ner sig somnade de gott i sina sängar... för att sedan vakna kl 6. ZzzZzzzzz...

Förrätt: Kantareller "kokta" i grädde på rostad macka
Varmrätt: Plankstek
Efterrätt: Crème brûlée (glömde ta kort)

Efter nyår har vi tagit det lugnt. Gått promenader, grejat hemma och bara myst tillsammans. Det har bl.a. blivit lite mys framför projektorn :) Och Minnah ska ALLTID pilla William i håret. När hon sitter i soffan, när de leker, när hon går förbi honom. Hon är för söt!


Och idag, äntligen, såg jag att båda framtänderna där uppe på W börjar komma fram! Jag visste att de var på gång, men så mycket skönare att se nu att det verkligen är så! Känns lite lättare nu att vi har så kassa nätter (med knappt någon sömn) när vi vet vad det beror på. Nu är det bara att hoppas att de tittar fram mer snart så att jag och W kan få sova. Vi har många timmars sömn att ta igen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar