torsdag 22 januari 2015

En hemmavecka...

Nu har jag och Minnah precis avslutat vår förmiddagsfika som vi har varje dag när William sover. Då myser vi i soffan med frukt och kaffe, Minnah får lite juice :) Nu när jag har haft henne hemma hela dagarna så är den stunden väldigt mysig, när det bara är vi två. Igår sov W i 2,5 timma (jag fattade ingenting), så då fick vi t.om. äta lunch i lugn och ro. 

Prinsen efter hans skönhetssömn :)

Barnen är fortfarande snoriga och så har de även fått lite hosta. hade tänkt att M kanske blev frisk så att hon kunde gå 1 eller 2 dagar till förskolan, men det blev inte så. Lika bra att vara hemma och bli riktigt frisk istället. Så hoppas vi att hon kan få gå nästa vecka (och att alla jäkla magsjukor är över nu!). Minnah saknar verkligen sina kompisar nu och jag förstår det.

Har klippt (eller försökt iaf) Minnahs hår. 
Det är inte helt lätt att klippa håret på någon som sjunger och gör rörelser hela tiden :)

Det har blivit promenader 9 dagar i sträck nu för mig (och oftast barnen). En dag är lång och speciellt när barnen är sjuka och man inte kan åka någonstans med dem. Då har det fått bli en promenad varje dag, dels för att få luft, men också för att jag ska få lite ny energi. Det är inte en dans på rosor att vara hemma med sjuka och gnälliga barn. Det är inte lätt för dem att vara hemma med en trött och gnällig mamma heller för den delen ;-) Så att få komma ut en gång per dag och bara gå snabbt och andas har varit behövligt! En vän till mig frågade om jag ville vara med på " 30 day plank challenge" och självklart ville jag det! Vill ju gärna få min "mammamage" lite finare igen :) Så plankan har jag flitigt gjort varje dag efter mina promenader.

Det har gått bra med maten och motionen den här veckan. Så det känns toppen inför lördagens vägning! Dock vet jag sen tidigare, att när jag har rört mycket på mig så har jag haft en sämre viktnedgång (konstigt nog). Men det känns så bra att veta att jag har kunnat motionera mycket den här veckan och att maten har fungerat. Har inte överstigit mina pp någon dag den här veckan! Toppen!

Var och hämtade ett paket med goda saker från Viktväktarna häromdagen som jag och min vän F beställt. Idag har vi bokat in en dejt, så jag ska fly hemmet lite och åka hem till henne och hennes familj idag. Så ska hon få sina grejer lagom till helgen :) LÄNGTAR verkligen! Skönt att komma hemifrån eftersom jag har varit hemma så länge med sjuklingarna och så saknar jag min fina vän 

Fick en fin present av mitt hjärta i veckan! 
Nu blir det goda smoothies varje dag :)

Och äntligen kom det lite snö till oss i Onsala också! Så vi var ju självklart tvugna att gå ut och inviga både snowracern och pulkan för denna vintern. Minnah var överlycklig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar