fredag 9 januari 2015

Nytt in :)

Fredag idag :) För alla som jobbar är det ju skönt att börja efter julledigheten med en kort vecka. Jag och barnen tycker såklart att det är skönt att ha Viktor hemma 2 dagar igen. 

Nu snöar det ute och Minnah blev så glad när hon såg det! Vilket leende, vilken lycka. Hon sa direkt att hon ville ut och åka pulka. Min lilla skrutt... det är så tråkigt att vi inte får snö som lägger sig. Att det bara är snöblandat regn och att vi fortfarande har plusgrader. Visst, jag tycker det är skönt med barmark så att det är smidigt att gå PW och springa. Men, jag saknar solen och ljuset som det blir när det är snö. Och så tycker jag synd om alla barnen som inte har fått snö än. Några fick ju lite snö som la sig för någon vecka (eller två) sedan, men vi fick ingenting här då, bara regn :( Så nu vill jag ha snö som ligger kvar så att jag kan vara ute med barnen och åka pulka! Den här långa hösten är inget för mig med regn, blåst och mörker.

Denna veckan har det gått superbra med all mat och mitt räknande. Det var så skönt att börja äta vanlig mat igen och komma in i rutinerna. Det mår kroppen helt klart bäst av! Det har gått bra med mina promenader också, så i morgon hoppas jag att det är ett minus på vågen. Men jag tror inte att jag kommer få så stora minus längre nu när jag närmar mig min målvikt. Men det gör ingenting, ett minus är ett minus och jag äter och lever nu precis som jag ska göra sen också. Det är så skönt att Viktväktarna inte är någon diet, man äter precis som man ska och man får äta ALLT. Men, man kan inte äta allt alltid ;-) Men det är ju också svaret på varför jag hade för många kilon. Det är så skönt att ha ändrat livsstil och att må bra och känna sig fin. Äntligen är jag nöjd med mig själv! 

Igår valde jag bort Frölunda, gick en PW själv med musik när barnen hade lagt sig. 
Egentid och det var underbart skönt!

Igår ringde mamma och frågade om jag ville komma hem med barnen på lunch (hade Minnah ledig igår eftersom jag tyckte att det var löjligt att börja flera veckors ledighet med en dag, så det blir nystart för henne nästa vecka). Självklart ville vi det! Mamma och pappa har varit i Spanien i 1,5 vecka så vi längtade ju jätte mycket efter dem. 

Mys hemma hos mormor

Innan vi åkte dit tog vi en sväng till Kungsmässan för att byta två plagg som William fick dubbelt i jul. De hade inte samma plagg fast i annan färg kvar, så jag fick köpa något annat. 

Helt nyinkommet från Newbie :)

Hittade såklart fina saker till Minnah också ;-)

Båda barnen byter storlek på kläder nu, så helt plötsligt är det dax att inhandla massa nytt! Och det finns så farligt fina kläder till barn :) 

Nu är det snart dags att fixa lunch! Trevlig fredag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar