tisdag 13 januari 2015

Rutiner igen!

Då sitter jag framför datorn med kaffekoppen, William sover och Minnah är på förskolan. Första dagen på länge som vi är tillbaka i våra "riktiga" rutiner!

Ja, idag var det dags igen för Minnah att gå till förskolan. Tittade i kalendern och räknade ut att hon varit ledig i 6,5 vecka! Det är allt ett tag :) Hon var inte på förskolan på hela december och fram tills nu. Det gick en del magsjuka som vi absolut inte ville ha, så därför blev ledigheten lite längre. Men det gjorde absolut ingenting. Vi har haft det toppen. Myst, varit ute/inne och lekt, gått promenader, hälsat på familj och vänner och varit FRISKA. Helt underbart att vi har fått vara friska såhär länge, men jag antar att det bara är att räkna med att Minnah blir sjuk ganska snart nu när hon är tillbaka igen på förskolan. Men jag hoppas att vi klarar oss så att hon hinner komma tillbaka lite nu efter ledigheten.

Min glada tjej!

I lördags var det åter min vägdag. Visste (eller ja hoppades) på ett minus och visst hade jag rätt! Men det blev mycket bättre än jag trodde... -1,1 kg! Så otroligt bra! Nu har jag bara 0,9 kg kvar till mitt tänkta mål. Men jag får se sen om det kanske blir 2 kg till, få bort lite mer fett för att sedan bygga på lite muskler (det behövs kan jag lova!). Det känns i alla fall väldigt bra efter min "nystart" efter jul och nyår. Jag gick ju bara upp 0,1 kg över jul och sedan ner 0,3 kg över nyår, så egentligen så gick jag ju ner 0,2 kg när jag inte räknade propoints de två veckorna :) Det är en bra bekräftelse på att jag har fått in rätt tänk! 

Belönade mig med lite tulpaner!
Mina belöningar såg lite annorlunda ut för några månader sedan ;-)

Nu har det inte blivit några promenader alls sen i fredags. Blåsten och regnet har gjort att jag inte har velat ta mig ut. Hade tänkt ta en promenad igår kväll när vi hade kommit hem från Ullared, men det blåste och regnade så mycket att jag struntade i det. Det får bli en lång PW idag istället med William innan vi ska hämta hem storasyster :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar