söndag 18 januari 2015

Dåligt humör

Ja, det blev som jag trodde. En kort vecka på förskolan för Minnah... Men av lite olika anledningar. Viktor kom hem från jobbet och han sa att han fick reda på när han skulle hem, att personen han var och jobbade hos hade magsjuka (idiot som inte ringde och avbeställde jobbet! Inte schysst alls!) Morgonen därpå ringde han mig vid 7 och sa att han skulle åka hem för han mådde inte så bra. Ajdå... hmm, bara att ringa förskolan och hålla M hemma om hon också skulle åka på något. Ringde och då sa förskolan att flera hade blivit magsjuka där under natten! Men F**! Jaha, då är det väl lika bra att inse att vi alla kommer åka på det nu när det kommer från 2 håll... Men ingen av oss har åkt på något! Så skönt! Magsjuka är bland det värsta jag vet. Dock har båda barnen åkt på en rejäl förkylning, Minnah hade t.o.m lite feber igår. Så vi har fått hålla oss hemma hela veckan och helgen. Men hellre förkylning än magsjuka!

Min lilla kille, helt slut...

En febrig tjej som ville ha en päronsplit!

Igår var det vägning för min del. Trodde att jag inte skulle gå ner något, kanske ett litet litet minus om jag hade tur. Jag är nämligen väldigt beroende av sömn och den senaste tiden har det inte blivit så mycket av den varan. Ännu sämre nu sedan W blev förkyld. När jag är själv och har båda barnen hemma som är sjuka och GNÄLLER hela tiden, ja då orkar jag liksom inte. Jag blir på ett riktigt kasst humör. Jag hade absolut varit en bättre mamma om jag fick sova mer än vad jag gör, men just nu så är läget inte så. Och när jag är på dåligt humör och är trött, så äter jag fel saker :( Så har det varit 2 dagar den här veckan. Jag har ätit okej, men ätit för mer dagliga points än vad jag har. Så, jag är super nöjd med -0,1 kg som vågen visade. Nya tag denna veckan nu och jag hoppas att jag kan stå emot att äta fel och att hålla mig inom mina dagliga pp och röra på mig! Igår blev det i alla fall 5 km med barnvagn och idag 5 km med stavarna (plockade fram dem från förrådet, där har de stått och dammat i 2 år nu). 

Det är viktigt att vi har mycket frukt här hemma som stillar mitt sötsug. Det går åt en hel del, eftersom jag äter kanske runt 4-6 frukter per dag! Och som jag älskar apelsiner, det finns inget godare nu :)

Nya tag den här veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar