fredag 30 januari 2015

Glad skrutt!

Då var det fredag igen! Inte mig emot, jag älskar fredagar! Jag har faktiskt "fredagskänsla" även om jag inte jobbar :) Just nu har jag en fläskytterfilé i ugnen med barbecuesås (ska stå i 5 timmar). Yes, det blir pulled pork idag istället för nötfärsen till tacosen. Det är ruskigt gott med pulled pork till tacochips eller "tacobåtarna". Så nu luktar det ljuvligt i hela huset :) Mums, längtar redan till middagen!

Minnah har varit sina 15 timmar på förskolan den här veckan, det är så skönt för henne att få gå en "hel" vecka igen. Det har hon inte gjort sedan mitten på november! Hon har varit så glad och lycklig. Direkt när hon har vaknat på morgonen har hon frågat: Ska vi gå till förskolan nu? Det har verkligen varit skillnad på henne, glad när jag lämnar och när jag hämtar. Ped
agogerna har sagt att hon har ätit toppen (så skönt för oss eftersom hon inte gör det hemma) och att hon pratar hela tiden och är jätte glad! Åh vad det värmer att höra detta. Hon har verkligen längtat efter sina kompisar och sin förskola.
Idag har vi bara tagit det lugnt. När William somnade i förmiddags, städade jag och Minnah lite. Jag tycker om att städa på fredagar så att det är rent och snyggt tills helgen (men jag vet, när man har småbarn så blir det kaos redan efter en liten stund). Det blev dammsugning och så vaskade jag golven och gjorde rent toaletterna. Sen blev det såklart plock som jag gör varje dag. Saker som ligger på fel plats, lägger tillbaka leksaker i lekrummet, tar upp kläder som finns lite varstans och slänger lite till tvätten och det som är rent åker in i garderoben igen. Fick också tvättat Minnahs fodrade regnställ och vantar idag, de var så skitna! Så nu är de rena och fina och redo för en ny vecka på förskolan :)

Efter lunchen blev det lek i lekrummet och sen gick vi ut i det härliga vädret. Först blev det att skotta uppfarten (vilket inte är så lite) och sen ville Minnah ta en sväng till skogen. Super mysigt :) Nu sover William igen där ute. Det är härligt att han kan sova ute så mycket, frisk luft och så kan vi låta lite här inne under tiden ;-) Speciellt när Viktor behöver fixa med renoveringen i torkrummet. 

Härlig vila utomhus
Busungen har börjat gå omkring med sin matstol :)
Nej, nu blir det en påfyllning av kaffet innan lillebror vaknar igen :) I morgon är det vägning! 
Trevlig helg på er :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar