tisdag 3 februari 2015

"Mammafas"

Så, då var dagens PW gjord :) Idag blev det en runda på 6 km i härligt väder! -4 grader och snö :) William sov kanske 5 minuter till efter att vagnen stannat. Ibland sover han vidare, men oftast vaknar han när han märker att vagnen inte rullar mer ;-) 

Min lille kille har kommit in i en ny fas nu, "mammafasen". Han kryper efter mig hela tiden och när jag går ifrån honom gnäller han, blir ledsen och säger mamma mamma mamma i ett svep :) Så nu är det famnen som gäller för det mesta under dagarna. Till och med nu när jag satte mig här vid datorn så fick jag inte vara själv ;-) Han är så fin min lilla kille!

Mammas pojke 

Igår fick min mamma ha barnen en liten stund eftersom jag hade ett besök hos tandläkaren :/ Gillar verkligen inte att gå till tandläkaren, men det måste ju göras. Tog lång tid, men nu är det väldigt skönt att ha gjort det. Efter det passade jag på att handla lite mat medan jag fortfarande var barnfri :) Sen åkte jag hem till mamma och la William i vagnen så att han fick sova lite. Sen var mamma snäll och fixade mitt hår. Tittade i almanackan och såg att det var 4 månader sedan jag gjorde om mina slingor. Nu hade det blivit en hemsk utväxt och jag bestämde mig för att inte göra om slingorna. Jag har gjort det nu 2 gånger på raken och jag har märkt att mitt hår har tagit lite stryk av det, så nu fick det bli en toning. Så nöjd!


Nu har mamma passat båda barnen 2 måndagar i rad, Minnah är ju van att vara där men inte William. Så det har varit perfekt nu att lämna korta stunder och se att det fungerar. För den 14 februari så ska jag och Viktor äntligen komma iväg, bara vi två. Vi ska bo på hotell, gå på stan, gå på bio och äta på restaurang. Bara umgås vi två. Han fyller 30 år den 13 februari, så då ska vi ha lite "kalas" här hemma och blir det lite extra kul att vi kommer iväg dagen efter :) Längtar verkligen så enormt till detta, vi behöver verkligen komma iväg 

I lördags visade vågen -0,3 kg, så nu är viktnedgången totalt -18,1 kg :) Tjoho! I helgen gick all min VB (veckobonus) åt, men det gör ingenting. Jag går ner bra ändå och sen så måste man unna sig på helgen! Annars kommer detta inte vara hållbart för mig.  Det har ju gått bra hela vägen hittills ;-)

Nej, nu ska William få lite gröt och jag ska dricka K A F F E :)

Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar