söndag 20 oktober 2013

Middag

Igår var mina föräldrar och min bror hemma på middag hos oss. Vi bjöd på flygande Jacob och crème brûlée till efterrätt. Det blev kanon! Minnah var på ett strålande humör och var så klart superglad att det fanns så många som kunde leka med henne ;-) Nu kommer hon och hämtar och tar en i handen för att man ska följa med henne till lekrummet. Så go! Hon pratar för fullt hela tiden och visar vad hon vill. Oj vad hon växer fort vår "lilla" tjej. På tisdag är det dags för fotografering på hennes förskola. Det är galet att det nu är dags för oss att beställa kort på vårt barn från förskolan. Ibland är det svårt att förstå hur fort tiden egentligen går...

Idag har vi inte gjort mycket alls. För det första är det super tråkigt väder, sen har vi inte kommit på något direkt att göra. Satte i och för sig Viktor i jobb med att spackla och slipa en vägg i vårt sovrum. Vi har köpt tapet nu och jag vill så klart få vårt sovrum klart så fort som möjligt ;-) Har velat göra om där länge, men inte hittat den "rätta" tapeten eller känslan för hur jag vill ha det. Ja, hur jag vill ha det. Viktor bryr sig inte så mycket, men jag vill absolut göra det till vårt eget. Vi har inte gjort mer än att lägga in nytt golv. Känner att vi måste sätta vår prägel på rummet och jag vill absolut ha en mer mysigare känsla än vad det är nu. Och nu har jag hittat den bilden i min skalle :) Underbart! Lovar att ta kort när vi sedan är klara. Kommer bli kanon! 

Imån är det lång dag på jobbet igen, jobbar till halv 7. Men det sköna är att jag börjar först kl 9. Det gör den hemska måndagen inte så hemsk :) Vi ska ha föräldramöte 17-18, ska bli spännande att se hur det går. Det kommer säkert gå jätte bra.

Nu blir det mer bus med lilltjejen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar