måndag 5 augusti 2013

Första arbetsdagen på 1,5 år

Ja, då kom dagen när jag skulle börja jobba igen. Jag tyckte egentligen att det var ett tag kvar, men vart tog all tid vägen?

Igår kväll satte jag klockan på 04:30. Alltid när jag öppnar klockan 6 så sover jag dåligt, men eftersom jag inte jobbat på 1,5 år och har en bit att köra (5 mil) så var det ännu värre... Det gjorde inte heller saken bättre att, tro det eller ej, Minnah får fler tänder. I natt var hon såå ledsen :( Viktor hämtade henne så hon fick sova mellan oss, men hon grät ändå en del. Så jag kan väl inte säga att jag var pigg när klockan ringde ;-)

Gick smidigt att åka, det är ju inga bilar så tidigt på morgonen. Det var en lugn dag rent barnmässigt, vi hade bara 4 barn, men det var väldigt bra eftersom vi hade så mycket saker att fixa. Sen är vi också ett helt nytt arbetslag som ska jobba tillsammans. 

Men det var kul att träffa kollegorna och barnen igen, riktigt mysigt :) Men jag ska inte ljuga, jag tänkte en del på min lilla tjej under dagen. Men det är inte så konstigt ;-) Var väldigt härligt att komma hem till en glad och kramgo tjej som ville mysa med sin mamma. Underbart att komma hem till :)

I kväll sätts åter klockan på 5:30, men jag jobbar bara till 14 så det är skönt!

Ha en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar