fredag 9 augusti 2013

Helg

Ja, då var första jobbveckan gjord. Den gick fort tycker jag allt! Vi har som sagt inte haft många barn, men då har vi haft mycket tid till att fixa massa andra saker som behöver förberedas. Väldigt skönt att få klart innan alla de andra barnen kommer tillbaka och innan inskolningen startar. Måste ändå säga att jag varit trött denna veckan, men det är inte så konstigt eftersom jag inte jobbat sen februari förra året ;-)

Det känns verkligen både kul och jobbigt att börja jobba igen. Visst någon gång måste man ju börja igen, men det som svider mest är att jag nu inte får lika mycket tid med Minnah som jag haft innan. Usch, avskyr verkligen den känslan... Hade jag haft råd hade jag varit hemma tills vi skaffat alla de barn vi vill ha och sen börjat jobba igen. Jag vet att vissa verkligen inte vill vara hemma länge, men jag älskar det verkligen! Det har varit helt underbart att ha varit hemma i 1,5 år med min lilla skrutt.

Känns välkommet med helg! Behöver verkligen få sova lite längre än vad jag har gjort denna veckan. 2 tidiga uppstigningar kl 4:40... Har ju som sagt 5 mil att köra en väg. Idag har vi bara tagit det lugnt, var hemma 17:15 och då passade jag på att mysa med M så mycket som möjligt innan hon skulle sova. Nu går det ingenting alls på tv så jag hamnade här framför datorn. Har fått tillbaka min Mac nu när jag börjat jobba igen. Avskyr verkligen att blogga på Iphonen eller Ipaden. Riktigt skönt att ha laptopen igen :)

Undra hur lång tid det tar innan jag somnar i soffan? ;-) Tror inte det tar så lång tid faktiskt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar