fredag 16 augusti 2013

Äntligen helg!

Idag var det ett tidigt arbetspass, 6-13. Underbart att sluta tidigt och få "långhelg", börjar kl 9 på måndag nämligen. När jag kom hem gick jag ner och la mig bredvid min sovande skrutt. Hon vaknade till lite grann och när hon såg att det var jag gosade hon in sig vid mig och somnade om, älskade lilla tös. Vad skönt det var att komma hem tidigt och få mer tid med Minnah. Avskyr när jag kommer hem sent och bara får 1 eller 2 timmar med henne innan hon ska sova...men det är väl bara att inse att det kommer vara så nu :(

Viktor är ju med och skolar in vår lilla tjej nu. Det har tydligen gått väldigt bra, vilket är kul att höra :) Han hade tydligen redan lämnat henne direkt idag och kommit och hämtat henne efter lunch. Hon hade blivit lite ledsen när han sa hej då och att pappa skulle gå, men hon hade lugnat sig jätte snabbt. Känns så konstigt att vår lilla tjej har blivit så stor och ska gå på förskola. Men samtidigt är det så kul, för hon älskar verkligen att vara kring barn och leka. 

Viktor har också fått ringa en del samtal denna veckan eftersom blixten slog ner och pajade vår nya tv, basen, förstärkaren och boxen. Visst, vi hade ändå tur att det inte blev värre, men det är ändå surt när saker går sönder :( Nu skall allt lagas av diverse killar och sen ska försäkringsbolaget fixa betalning. Har ingen koll på vad självrisken är på, men den får man ju iaf betala...

Nu blir det en helg med massa gos och bus med mina fina 2. Men jag behöver också komma ikapp här hemma, städ och tvätt ska fixas. Har inte orkat någonting de här första två veckorna som jag har jobbat... men nu kommer jag orka lite i alla fall när jag har massa tid på mig :)

Hoppas ni har en fin fredagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar