söndag 7 juli 2013

Underbar och solig helg

Det har varit en helt fantastisk helg!

Igår fick vi besök av våra fina vänner Lina, Johan och lille Elias. Vi fikade, gick promenad, solade, grillade och bara myste. Johan var snäll och fixade det sista med elen på altanen. Grymt bra blev det, så nu lyser altanen super fint på kvällen :)

Idag åkte vi en sväng till mina föräldrar. De kom hem igår från Skiatos (Grekland) och vilka underbara bilder vi fick se! Jag kan säga så här, att Skiatos måste jag åka till!! Galet vackert och mina föräldrar sa att detta var den absolut finaste grekiska ö som de varit på. Och de har varit på en del...

När vi kom hem slocknade M så då fixade vi lite på tomten. Viktor klippte häcken igår så vi krattade upp allt och la det i säckar, sen gick V med röjsågen runt hela tomten. Jag fick ta M när hon vaknade, jag märkte att hon inte hade sovit klart så jag gick in med henne och la henne i vår säng. Usch, man ser verkligen på henne att hon inte mår bra. Tycker så synd om henne... Denna gången har hon så ont i munnen att hon knappt äter något. Välling, banan och lite annat smått får vi i henne. Men nu åt hon iaf lite pasta till middag, mycket mer än vad hon ätit de senaste dagarna. 

Sen har jag klippt till två buskar på tomten, de har blommat färdigt så jag "snyggade" till dem lite :) En effektiv och helt underbar helg med vackert väder och fina människor. Lovely! Nu är det bara en vecka kvar för V att jobba, sen har han 4 veckor semester och 2 veckor föräldraledighet. Det är han värd :)

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar