måndag 22 juli 2013

Sommar

Jisses vad dagarna går fort, men det är helt underbart att vara hemma tillsammans med hela familjen. Semester är himla gött, speciellt när det är sånt här väder :) 

Vi har mest gjort spontana saker, men i lördags var vi på den årliga träffen hos min mormor i hennes sommarstuga här i Onsala. De bor bara 2,5 km bort, helt perfekt :) Jag och Minnah har varit där flera gånger nu under sommaren när hon är här. Väldigt mysigt! Hon är så pigg och fräsch min mormor :) På träffen var vi nästan alla, mina föräldrar och syskon, min morbror med fru och mina kusiner med deras små och även min moster och hennes familj (som bor i Karlstad). Älskar verkligen vår årliga träff, den blir alltid så mysig :) Kvällen innan var min moster och familj hemma hos oss tillsammans med mina föräldrar och syster. Vi grillade och drack vin, himla gött. Sen sov mamma, pappa och syrran över här (smidigt eftersom vi skulle till mormor dagen efter).

Igår tog vi det lugnt på förmiddagen, sen åkte vi hem till mina föräldrar och tittade på landskampen och käkade. Brorsan skulle iväg och jobba så han åkte vid 17 och körde hem syrran, men vi stannade några timmar till och myste. Minnah vattnade blommor och passade på att bada i deras badkar. Åh så kul hon hade! Lilla skrutt :) Vi har inget badkar, bara 2 duschar... Men får jag min vilja igenom så har vi snart ett badkar :)

Minnah är så himla underbar nu, det har hon såklart alltid varit, men det händer så mycket hela tiden! Hon pratar, nu kommer flera ord. Hon förstår så mycket när man pratar med henne och hon visar oss vad hon vill. Going!!

Nu ska jag röja upp lite här, det ligger verkligen saker överallt. Vårt lilla busfrö.

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar