måndag 29 maj 2017

Vilken helg!

Idag är det lite småtrist väder, så vi passade på att åka in till Kungsmässan för att kolla till Williams glasögon. Han flyttar upp dem väldigt ofta på hans vänstra sida så att hans öga liksom dras ner. Eftersom jag inte alls är kunnig på det här med glasögon och för att det inte är lätt att fråga en 3-åring om hur dem sitter, åkte vi in för att be någon titta på dem. De gjorde lite korrigeringar på glasögonen och nu tycker jag att de sitter bättre 😊 Förra måndagen var vi hos ögonläkaren igen och Williams syn har blivit ännu bättre! Han har haft lapp 3 timmar om dagen sedan december och nu behöver han endast ha den 1 timma om dagen 👍 Det var otroligt roligt att höra att det hade blivit så mycket bättre! I augusti är det återbesök igen och då ska vi kolla brytningsfelet, det har säkert blivit bättre där också 😊 Då kanske han också kommer bli av med lappen helt!

Min kille har skön stil 😜 
Helgen som var går det inte att klaga på! Vilket väder vi har haft, helt underbart! Vi har fixat en del hemma i trädgården, handlat blommor och planterat i krukor och även handlat två blåbärsbuskar och lite smultron som ska planteras. Vi har tänkt greja med detta ett bra tag nu, men dessa sjukdomarna vi har haft har liksom gjort att det har fått vänta...

Vikten går neråt för mig också, denna veckan var det ner 1,1 kg 👌 Det känns skönt att jag kommit in i ett bra "flow" nu! Det är bara att fortsätta köra på och denna veckan har jag tänkt besöka gymmet, hoppas det kommer gå som jag har planerat.

Bästa mamma var här i lördags och grejade med oss 💜
Alltså, mitt lilla charmtroll Oliwer, han är helt underbar (såklart) 💙 Han småpratar och ler väldigt mycket nu och det är så charmigt! Världens sötaste, visst är han?! 😍

Senare ska jag och Oliwer hämta upp mamma/mormor och åka in till stan för lite middag. Vi ska fira min blivande svägerska att hon är färdig med sin utbildning! Så idag blir det middag på stan med härligt folk ✌ Vi har gårdsfest på jobbet idag också som jag hade velat gå på. Träffa kollegorna, barnen och föräldrar. Tiden går helt enkelt inte ihop och jag hinner inte med båda sakerna tyvärr 😔

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar