tisdag 2 maj 2017

Träning och härligt väder!

Äntligen kom det lite sol och värme! Visst, vinden är inte den varmaste men idag har solen verkligen värmt. Det är så härligt när alla väcks till liv och börjar greja ute på sina tomter. Fåglarna kvittrar, dörren står öppen och barnen springer ut och in - jag älskar det!

Idag har vi varit en sväng på Kungsmässan, jag var ute efter promenad/löparskor (mina andra är helt utslitna) och ett par skor till gymmet. Stadium hade 25% rabatt på allting, så det var perfekt att fixa nya skor nu. Jag fyndade och köpte ett årskort på Nordic Wellness på Let´s deal för halva priset förra veckan. Jag skulle ändå köpa där och som tur var hade jag inte hunnit det innan dealen kom, så nu ska jag försöka komma igång med träningen där också. Jag har tänkt att köra på med PW:s, men när vädret inte är det härligaste så är det toppen att kunna stå på löpbandet eller crosstrainern  istället. Men självklart är det lite på Oliwers villkor också. Jag är helt inställd på att jag kanske kommer få avbryta mina pass, men jag kanske kommer hinna lite i alla fall 😊 Jag vill också komma igång med lite styrketräning, det är välbehövligt efter tre graviditeter... Jag önskade mig bidrag till PT timmar när jag fyllde 30 år och det tänker jag använda mig av när de flesta av mina gravidkilon är borta. Jag vill komma i samma form som jag hade innan jag blev gravid med Oliwer, men jag vill även bli starkare. Därför tänker jag unna mig PT timmar för att komma i lite bättre form 👍 Att satsa på mig själv för att bli ett starkare jag!

Och nu dagen efter fortsätter jag med inlägget, haha! Hinner aldrig skriva klart 🙊

Igår kväll efter att vi ätit mat och jag hade klippt William, gick jag ut och tog mig en härlig PW i kvällssolen. Ensam med träningspodden i lurarna. Enormt skönt! Jag går alltid så fort jag kan, jag har på mig mitt fitbit armband och jag strävar alltid efter den bästa tiden och tempot. Igår fick jag åter en bästa tid och det är superkul! Vädret igår gick inte att klaga på heller, jag får alltid mycket energi av värme och sol! Kroppen vill bara vara ute och nu kan jag äntligen röra på mig igen. Under graviditeten fick jag några "hinder" som gjorde att jag inte kunde träna så som jag hade velat. En stor anledning till att jag la på mig extra kilon som jag inte ville (men självklart är det inte enda anledningen). Att nu kunna röra på sig igen, utan smärta och en enorm mage, är otroligt härligt! Vägen är lång tillbaka till samma form, men självklart ska jag klara det! Jag har inga kläder som passar nu och jag vägrar köpa nya! Det är bara att kämpa på och komma i form så att mina kläder passar igen.
Idag är William hemma med mig. Tro det eller ej, men han har åkt på sin tredje förkylning på typ 1 månad... Snor och hosta, så trist! Han är visserligen full av energi, men det kändes inte rätt att lämna honom idag och sen ville han vara hemma med mig och Oliwer. Minnah är på förskolan, men hon ville inte heller gå först bara för att William inte ville. men jag sa att hon har sin grupp idag och att de ska gå till skogen, då ville hon genast gå ändå 😃 Gjorde i ordning barnen och stressade som en tok för att komma i tid. Frukost, ta på barnen kläder, borsta tänder, amma, byta blöja (självklart bajsade Oliwer när vi var klara), ta på mig träningskläder, ta på ytterkläder... Satte William i syskonvagnen och spände fast liggdelen med Oliwer i OCH då har den satans syskonvagnen punka på ett framdäck! Att jag inte ville skrika alla svordomar jag kunde komma på! Gah så förbannad jag blev! När vi äntligen blev klara och skulle gå så faller allt på vagnen! Jahopp, in och hämta bilnyckeln och sätta in barnen i bilen istället 😭 Får helt enkelt ta min PW ikväll istället... men avskyr när det inte blir som jag vill och tänkt. 

Jag testade att äta lite mjölk i söndags för att se hur Oliwer klarar det. Har endast börjat smått med vanligt smör och ost på brödet och lite mjölk i maten. Han har inte fått ont i magen av det, inga magknip eller något. Han har dock varit lite lösare i magen än vanligt och jag kan tänka mig att det beror på mjölken. Ska tillbaka till BVC imorgon och tänker fråga lite mer om det då, hur jag ska gå vidare. Det hade varit helt underbart att kunna börja äta livsmedel med mjölk igen!

Nu myser jag hemma med killarna idag i det fina vädret. Oliwer sover just nu ute i vagnen och jag och William äter lite frukt. Idag tänker jag att vi är ute HELA dagen lång! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar