tisdag 16 maj 2017

Det är så mycket jag vill hinna med...

...så som sortera ur barnens garderober på kläder de har vuxit ur. Vad ska sparas vidare till Oliwer från William och vad ska sparas från Minnah? Kläder behövs packas ner i lådor och organiseras samtidigt som jag också måste göra mig av med Minnahs kläder från när hon var mindre. Jag sparade det som gick att använda igen från henne om vi skulle få fler tjejer. Nu blev det ju två killar på raken, så då är det ingen idé att spara hennes gamla kläder. Det tar bara plats tycker jag och ha några kläder kvar "bara för att" i någon låda, njae det vill inte jag. Något annat jag verkligen måste fixa är att framkalla kort till både Williams och Oliwers böcker från när de föddes. Jag har så mycket kort som ligger på hårddisken, bilder jag inte vill ska försvinna. Hur gör ni? Framkallar ni fortfarande kort eller gör ni fotoböcker eller något liknande? Jag är livrädd att vår hårddisk ska gå sönder för då har vi inga kort eller filmer alls! 

Än så länge har vi en bra dag här hemma. Minnahs ögon var variga idag igen när hon vaknade så att hon inte fick upp dem, mitt ena öga var också det. Det sköna är nu att vi inte har något på dagarna längre utan nu är det bara på nätterna. Det går åt rätt håll! I morse tog vi det lugnt i soffan en stund, åt lite frukost och sen tog vi oss ut på promenad i skogen. Jag tog Oliwer i bärselen för att slippa vagnen, det var mysigt 😍

💚 Ut i skogen 💚
Igår hade William ingen nattskräck, halleluja!! Vi läste att man kunde gå och vända på sitt barn i sängen innan attacken kommer. Då hinner de inte komma ner i den djupa sömnen där nattskräcken brukar komma. Antingen var det det som gjorde susen eller så var perioden slut för denna gången. Det var skönt  för oss och för honom att slippa.

Idag är vår tredje guldklimp, älskade lilla Oliwer 2 månader gammal 💙 Han har börjat le för fullt och gör små härliga gurglande ljud. Vår lilla going!

Samma dag värkarna startade ~ Oliwer några timmar gammal 
Svårt att fånga ett leende på bild  💙 Älskar att ligga och titta på mammas mage

Nu är det mys i soffan efter lunchen. Jag med en kopp kaffe (halvsovandes) framför hockeyn och barnen framför paddan. Promenaden tog slut på mig, det känns att man inte är helt frisk 😞

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar