onsdag 24 maj 2017

Mycket fotboll

Då var barnen tillbaka på förskolan igen. Ögoninflammationen var långvarig och seg och när vi äntligen började bli friska så åkte Viktor på det i lördags. Jag hör tvättmaskinen centrifugera och pipa att den är klar fastän jag inte har någon maskin igång 🙈 Jag har tvättat otroligt mycket varje dag, handdukar, lakan, örngott... och sen behöver alla vanliga kläder tvättas också. Idag är faktiskt Viktor tillbaka på jobbet igen, han verkar ha fått det lindrigast. Nu får bara inte Oliwer få detta! Jag hoppas innerligt att han klarar sig.

Som tur är har det varit väldigt bra väder det senaste, så fastän vi har varit sjuka har vi ändå varit pigga. Vi har varit ute en hel del, mest har vi sparkat fotboll. Minnah och William är otroligt duktiga på fotboll och de tycker verkligen att det är kul! De både passar och skjuter bra 😃 Minnah springer gärna runt med bollen och skjuter den framför sig och är riktigt stolt över att hon kan det. "Mamma, visst är jag grym på fotboll?!". Hon vill gärna lära William spela, eftersom hon KAN spela fotboll 🙊 William blir dock grinig och vill inte alls göra som Minnah och då blir hon ledsen för att han inte lyssnar på henne. Ja, det är inte lätt att vara barn 😉

Fotbollsskolan har redan börjat, vi har missat 4 gånger redan, men på lördag ska Minnah ner och prova på. Hon ser verkligen fram emot att gå ner och spela! Jag hoppas att hon kommer tycka att det är lika kul att spela med andra tjejer nere på fotbollsplan som hon tycker att det är att spela hemma. Självklart tycker jag och Viktor också det är kul att hon fastnat för fotboll, men mest är det kul att hon har hittat något som hon tycker om.

Igår åkte jag och Minnah till Kungsmässan (med Oliwer såklart) för att titta på lite saker inför fotbollen på lördag, men också för att handla lite sommarkläder till M och W. Jag har inte handlat så mycket än och det ekade i garderoberna efter lite sommarnytt! William hade typ inga shorts alls, så det fick jag handla en del. Hittade fina t-shirts också 👍 Minnah fick också t-shirts, shorts, klänningar och skor till fotbollen. När vi skulle åka viskade hon till Viktor: "Pappa, jag ska åka själv med mamma och Oliwer, William får stanna hemma med dig för ibland är det bra att vi är ifrån varandra". Haha, denna söta tjej! Vad de snappar upp vad vi vuxna säger! Vi hade en mysig stund, shoppade kläder och tog en fika. Minnah ville såklart ha yoghurtglass och jag tog en vaniljlatte från Espresso House, yummie!
Minnah har valt kläder; fotbollströja, kjol och tofflor 😜
Oliwer växer så det knakar! Tror han redan börjar växa ut stl 62! Och den storleken är ju för 2-4 månader. Vi ska snart till bvc och det ska bli spännande att se hur mycket han har lagt på sig för han börjar bli tung 🙈 Min lilla prins, du är så fin! 

I lördags när min bror sprang Göteborgsvarvet fick barnen ha på sina kläder som de fick från mina föräldrar. De var så fina! Tänk att det är våra barn, alla 3 💜 De har olika personligheter och är lika fantastiska och underbara på sina sätt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar