torsdag 1 juni 2017

Nu är jag en klagande mamma...

Idag är det torsdag och det härliga vädret är på besök idag igen. Jag har faktiskt lyckats komma iväg 2 dagar till gymmet än så länge den här veckan, det känns verkligen toppen! Jag har lämnat barnen på förskolan och åkt direkt till gymmet. Oliwer har somnat i bilen och har fortsatt att sova under tiden jag har tränat. Jag var inställd redan innan på att jag förmodligen kommer få avbryta mina träningspass. Oliwer är en bebis och han har inga riktiga rutiner ännu, men sen vet jag också att de kan bli ledsna precis när som helst också. Min träning är mycket på hans villkor och jag tänker att den träningen som blir av är en bonus! Det är inte lätt att ha med en bebis på gymmet, går jag en promenad med honom så är det väldigt sövande, men här står han still mellan maskiner och musik. 

Jag är väldigt glad att det har fungerat att komma iväg 2 dagar i rad och det har känts så härligt i kroppen! Att få komma igång på riktigt efter graviditeten igen och köra på med något mer än bara promenader. 

Oliwer sovandes på gymmet och en glad mamma som utfört ett helt träningspass utan avbrott!
Min lilla gosekille! Det går inte att sluta pussa på honom 💙
Igår vaknade William och var snorig och Minnah nös ett flertal gånger, men de var såklart på förskolan ändå. De var liksom inte så dåliga så de behövde vara hemma, jag hoppades på att det bara skulle vara något litet, jag menar, vi har väl varit sjuka nog nu eller?! Viktor hade vaknat med ont i halsen också samma morgon... 

Idag vaknar William och hostar och jag hör att han låter tjock i halsen 😔 Hans näsa rinner hela tiden och idag är även Minnah snorig. Ärligt?! Oliwer har startat dagen med att nysa ett flertal gånger också. Jag trodde att juni skulle bli vår månad, att vi faktiskt skulle kunna få vara friska för en gångs skull. Men nejdå, vi kör en omgång till 😤 Jag hade ju gärna haft barnen hemma när de var friska någon gång, det hade varit trevligt, då kanske vårat humör skulle vara bättre också. Idag känner jag att jag är på ett riktigt dåligt humör... Vår vardag avbryts igen för sjukdomar. William är på ett jäkla retande humör HELA tiden! Han trycker på rätt knappar konstant och fastän jag försöker avleda honom så går det bara för en stund, sedan är han igång igen. Och det där flinet, gah det gör mig galen! Sen när han inte får som han vill, bryter han ihop direkt och skrikgråter (helst gärna när Oliwer äntligen har somnat). 

Jag är nog ingen person som någon vill umgås med idag i alla fall. Blä. Fy vad jag är bitter 😖

Klart slut från den klagande mamman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar