söndag 7 maj 2017

Jäkla förkylningar!

I fredags åkte jag hem till mamma och lämnade Minnah och William efter att hon slutat jobbet. Hon ville ta med dem till landet över helgen. William var fortfarande snorig och hostig, men det har han varit hela veckan. Minnah kände sig lite snorig, men inget värre, och hon ville så gärna följa med 😊 Så den här helgen har vi bara kunnat ta det lugnt eftersom även jag, Viktor och Oliwer också är förkylda... Stackars liten har åkt på sin 3:e förkylning och han är bara 7 veckor 😔
Så Minnah och William har det super mysigt på landet och jag har inte behövt ha något dåligt samvete alls av att inte orka göra någonting. Jag har bara vilat, sovit och legat i soffan och tittat på tv. En riktigt tråkig helg eftersom det har varit så fint väder, men igår orkade jag knappt vara ute alls. Åt lunchen i solen och sen fick jag panik av värmen och snuvan...
Tänk att vi har 3 barn...3 barn! Minnah har blivit så stor och fyllt 5 år, William som nyss var bebis (känns det som) har fyllt 3 år, vad hände?! Och nu ligger vårt tredje mirakel här bredvid, älskade lilla Oliwer, 7 veckor gammal. Jag är trebarnsmamma och jag ÄLSKAR att säga det! Jag är så enormt stolt över våra fina barn 💖 

Dessa goa händer och fötter 💙
 
Oliwer har allt börjat bli riktigt go i kroppen! Han är uppe på 5 kg nu och har börjat få en go och knubbig bebiskropp, precis som det ska vara 💗 Jag äter nu som vanligt med mjölkprodukter igen och det är helt underbart! Det är väldigt skönt att slippa tänka på om det innehåller mjölk eller inte och jag kan äta min älskade kvarg igen, woho! Med William fick jag äta mjölkfritt ännu längre, jag tror det var tills han var ett halvår. Det är i alla fall väldigt skönt att Oliwer verkar klara av att jag äter mjölkprodukter igen.

Idag kommer våra älsklingar hem igen! William har tydligen fått ögoninflammation, stackaren. I förra veckans veckobrev från förskolan, stod det att det var några barn som hade fått det. Varken Minnah eller William har haft det tidigare, vi har varit skonade både från det och öroninflammation. Mamma fixade egen koksaltlösning som hon har rengjort Williams ögon med. Hoppas nu bara att Minnah och Oliwer klarar sig ifrån det... men eftersom vi har haft flera förkylningar på raken nu på kort tid, så varför skulle vi klara oss från det här?! 😩 Jaja, en dag i taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar