måndag 15 maj 2017

Känns bara som motgångar just nu

Måndag och ny vecka. Jag avskyr verkligen att vara en klagande person, det är ingenting jag gillar. Just nu känner jag att jag klagar mest hela tiden, men nu tycker jag faktiskt att vi mest bara har motgångar... Kan vi inte bara få vara friska någon gång? Kan inte trotsen, bara för några dagar, försvinna så att vi kan ha en dag utan bråk? Jag vet att det egentligen är en omöjlig önskan, men man kan väl ändå få önska? Just nu är det en tung period och jag känner mig helt slut. Jag vill bara få njuta av mina barn och att få vara föräldraledig ytterligare en gång. 

Innan Oliwer kom höll vi Minnah och William hemma i flera veckor med hjälp av olika lösningar för att undvika magsjukan som gick på deras förskola. Efter att Oliwer kom var de lediga i 2 veckor från förskolan, när Viktor var föräldraledig. Sedan kom de tillbaka till förskolan och har sedan dess vart sjuka i 3 (!) omgångar. Först förkylning och hemsk hosta, sedan ytterligare en jobbig förkylning och nu har vi åkt på ögoninflammation... snälla?! William åkte på det förra helgen när han och Minnah var på landet, då låg jag och Viktor hemma i en jobbig förkylning. Minnah fick gå på förskolan förra veckan och William var hemma med mig och Oliwer. Under förra veckan kom också William in i en period med nattskräck (självklart), så nu har vi haft hemska kvällar och nätter med honom 😪

I fredags mitt i allt detta, åker både Minnah och jag också på ögoninflammation. Jag känner bara BLÄ! Kan vi bara få vara friska någon gång och få tillbaka vår vardag?!?! Eller är det detta som kommer att vara vår vardag? Jag känner att jag inte alls har kunnat få umgås och njuta av Oliwer så som jag har velat. Alltså, förstå mig rätt nu, det är inte så att jag bara vill vara med Oliwer, men jag vill ge honom all min uppmärksamhet 3 dagar i veckan i 5 timmar när Minnah och William är på förskolan. Han behöver få lugn och ro och bara få vara med sin mamma, precis som M och W fick när de var bebisar. Jag hoppas nu innerligt att detta är sista sjukdomarna som vi kommer ha på ett tag och att Viktor och Oliwer klarar sig ifrån ögoninflammationen. Det orkar jag bara inte med...

Så, nu har jag kräkt av mig lite...

Nu har vi precis badat Oliwer för han luktade för mycket kräk 😎 Han har börjat kräkas en del och nu luktade han inte gott. Idag låg han riktigt och njöt, små "pratade" och sprattlade med benen.

Idag har mina föräldrar varit här och passat alla barnen medan jag var iväg på MVC för en efterkontroll. Egentligen hade jag velat ställa in för jag är helt slut. William höll på med sin nattskräck till kl 2.30 inatt och jag ammade Oliwer som vanligt... men, det var som  mamma sa, det är lika bra att åka och fån det gjort. Helt rätt, så nu är det gjort 😊 Mamma och pappa hade med sig presenter till barnen, alltså HELT UNDERBARA 💚 Villervalla har helt underbara kläder!

Jag beställde varsin jumpsuit till Minnah och William förra veckan. Minnah fick en rosa med fåglar på där det står hennes namn. William fick en grå med bilder av Zlatan på och där det står Lillebror. William fick med lillebror på så att Oliwer kan ärva den sen 🙊

Nu kom Viktor hem, så nu ska jag sova en stund innan middagen och barnen får leka med honom. Vi har gjort såhär de dagar jag behöver sova och när jag inte haft möjlighet att kunna göra det under dagen. Det är tur att vi är två 💓

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar