måndag 9 februari 2015

Fortfarande sjukstuga

Minnah ligger fortfarande där nere och sover. Hon vaknar till då och då och hostar till. Hon har fått en hemskt hosta och är rejält snorig :( Igår somnade hon vid 16:30 i soffan och sov i 4 timmar, sedan vaknade hon till och jag gjorde i ordning henne bara och gick ner med henne. Lilla skruttan. Hon är verkligen helt slutkörd. Jag börjar själv känna mig förkyld, trött i ögonen, snorig och hängig. Men jag hoppas att jag har min vanliga tur, att jag kommer lindrigt undan... Skruttan får vara hemma hela veckan så att hon blir riktigt bra. Just nu mår hon inget vidare :(

Helt utslagen :(

Skruttan älskar verkligen att mysa med sin lillebror

William ligger ute och sover, han är inte heller på sitt bästa humör. Han är inte sjuk, men han har väldigt ont i munnen. Gnäller, är ledsen, vill vara i famnen, äter dåligt. Det är bara att hålla tummarna att han klarar sig ifrån alla baciller vi har här hemma nu!

I lördags var det åter vägning, -0,6 kg! Hurra! -18,7 kg nu :) För mig är det en helt galen siffra! Alltså, om någon säger att han/hon har gått ner 19 kg, så är ju det enormt mycket! Jag tycker att jag var rejält mullig förut, men inte såå tjock. Eller så var jag det. Men det är verkligen helt galet att jag, JAG har gått ner det! Det är så svårt för mig att förstå det... I lördags var det också kalas för min mamma och syster, vilket innebar godsaker (men jag tycker att jag åt precis lagom av allt) och på tisdag är det min systers "riktiga" födelsedag och då ska vi ut och äta. På fredag fyller Viktor år och då ska vi ha ett litet kalas och på lördags ska han och jag bo på hotell och bara mysa. Tror att nästa veckas vägning blir sådär ;-) Men det gör ingenting! För detta är den "värsta" kalasande veckan på hela året :) Sen är det inte ofta ens man fyller 30 år heller och det ska firas!

Nej, nu blir det kaffe för min del. Min mamma kommer om en stund och ska passa barnen för mig. Ska tillbaka till tandläkaren en snabbis för att sätta fast min tråd i överkäken som har lossnat (har trådar kvar sen min tandställning för att se till att tänderna inte går tillbaka). Avskyr tandläkaren, men det är tur att det bara blir ett snabbt besök idag. Sen ska jag hem till mina barn :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar