tisdag 24 februari 2015

Vabruari

Då var det tisdag :) Idag har jag Minnah hemma från förskolan. Hon blev förkyld igen i söndags, hon har fått tillbaka snuvan och hostan... det börjar bli riktigt segt detta :( Som tur är så verkar hon vara väldigt pigg och så har hon ingen feber. Men det vore helt galet om hon skulle få feber igen efter att ha varit dålig i influensan i 2 veckor. Det är verkligen vabruari! Jag får se hur hon är under dagen, fortsätter hon att vara pigg så får hon gå imorgon. Ville mest ha henne hemma för att se att hon är pigg och har ork idag också (som hon hade igår). Hon hostade en del i natt också och ville komma och sova hos oss.

Det blir trångt att sova i sängen när barnen brer ut sig precis hur som helst :)

Williams hosta håller fortfarande i, jobbig slemhosta. Men han har klarat av denna förkylningen väldigt bra. Det var som mest jobbigt i början på natten, men det är inte så konstigt. Viktor hostar och snorar också fortfarande. Nu får det gärna sluta tycker jag, nu är det nog med sjukdomar på ett tag.

På lördag ska barnen (förhoppningsvis) sova hos mina föräldrar. Vi tänkte ge oss på ett nytt försök att hitta på något bara jag och Viktor. Vi har inte bokat något hotell än för Viktor vill se om förkylningen blivit bättre. Det förstår jag! Det är inte kul att vara iväg på hotell, restaurang och minst bio om man bara sitter och hostar. Men vi har bestämt att vi lämnar bort dem i alla fall, även om vi bara är hemma. Dels för att det finns saker vi behöver göra som verkligen underlättar om barnen inte är hemma. Viktor kan fortsätta med renoveringen i torkrummet och jag har hur mycket som helst att fixa. Och det hade vart skönt att slippa bli avbruten av barnen hela tiden. Jag får liksom ALDRIG avsluta någonting som jag har påbörjat eller göra något ifred. Barnen ska alltid vara med mig, vilket är mysigt såklart, men ibland vill jag kunna göra saker jag också. Jag tror att det är något som de flesta mammor känner igen sig i :) Jag vill också vara delaktig i hemmet på andra sätt än städning, tvätt och matlagning ;-)

Lite lek i lekrummet


William älskar verkligen att vara i lekrummet. Han kryper in dit själv och leker och efter en stund kryper han ut till mig/oss igen. Han är en kille som undersöker allting och är nyfiken. Minnah leker också där inne en hel del, men då ska gärna mamma eller pappa också vara där. Det räcker inte att William är där, utan hon vill gärna ha sällskap av en vuxen. Hon är en väldigt social tjej som är beroende av vuxnas närhet. 

William är så go nu! "Pratar" hela tiden och charmar oss totalt! För två dagar sedan lärde han sig gå med "gåvagnen"! Hjälp, nu går det så där fort nu igen! Min lille kille på snart 11 månader börjar bli en stor kille nu :) 

Jag är verkligen så himla imponerad av vår dotter. Hon är så framåt i tal och förståelse! Hon lär sig nya ord och fraser hela tiden och hon pratar så fint med William. Hon förklarar hur man leker, säger vad man får och inte för göra. När vi ska åka någonstans, springer hon och berättar det för honom, t.ex. "William, vi ska åka och handla nu. Vi ska åka till Maxi och handla mat! Kom så ska vi klä på oss". Det är det som jag tycker är så härligt, hon pratar med och till honom som att han förstår precis. Helt underbart :)

Mina godingar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar