lördag 14 februari 2015

På bättringsvägen :)

Vilken vecka! Minnah har varit dålig hela denna veckan också. Febern kom tillbaka i måndags, feberfri i tisdags, men så kom den tillbaka igen en snabbis i onsdags. Och hostan har varit riktigt jobbig för henne :( Men igår var hon bättre och det verkar vara så idag också, väldigt skönt! Det känns som att det kommer ta tid innan hon kommer igång med maten igen, så brukar det vara efter att hon varit sjuk. Jag läste att det kan ta längre tid efter en influensa innan man känner sig pigg och äter bra igen. Så ja, det är väl bara att vänta och hoppas på att hon är sig själv igen inom ett par dagar :)


Jag åkte på en riktig förkylning och i tisdags mådde jag riktigt kasst. Huvudvärk, ont i kroppen, snorig och hostan from hell. Lägg då till att vara hemma sjuk med 2 småbarn, som dessutom sover om varandra så att man själv inte får vila. Det ena barnet är också sjuk och det andra är gnällig och vill vara i famnen eftersom munnen gör ont. Ja, jag har definitivt haft bättre dagar. Men, så är livet med småbarn. Nu har jag överlevt detta också ;-)

Jag har inte alls skött räknandet med mina points den här veckan. Jag gjorde ett medvetet val när jag blev dålig. Jag ville bara ha rostmackor, smörgåsrån och massa te med honung i och inte tänka alls på nyttiga luncher eller middagar. Den orken för att tänka nyttigt och prioritera bra val fanns liksom inte när veckan såg ut som den gjorde. Jag kände att jag har varit så duktig sen i somras och skött mig hela tiden, nu var första gången jag blev sjuk på väldigt länge och då spårade det ut. Det visade sig på vågen idag, jag var inställd på ett stort plus och det blev det. Nu är det bara att lära sig av detta och fortsätta köra på som jag brukar (och det mår jag också bäst av). Jag ska absolut inte skylla ifrån mig, men även om vi inte hade kalas igår för Viktor (eftersom vi fick ställa in det), så fixade jag och barnen tårta och så åt jag och Viktor kamben och drack vin. Det blev lite lösgodis också... Det är kanske inte det bästa att äta och dricka dagen innan vägning, men han fyllde faktiskt 30 år igår och då sket jag i att tänka då också ;-) Så nu är det "ny vecka" och nya tag som gäller! Nästa vecka ska vågen visa minus :)

Vi fick åka ut en sväng igår för att handla lite till tårtan
Att baka tårta är riktigt kul, speciellt när man får slicka av resterna :)

  Till sist så ska godiset på :)

Nu är Viktor iväg och besiktigar bilen. Skulle den inte gå igenom vette fasiken vad jag gör. Efter den här sketveckan så skulle det bara fattas detta...

Nej, nu blir det att sätta på kaffe och mysa lite i soffan med skruttan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar