lördag 21 februari 2015

Ny vagn :)

Oj, då har en hel vecka gått sedan förra inlägget :) Får väl skylla på att jag har haft fullt upp med massa saker. Fixade lite smått varje dag inför kalaset vi hade igår för Viktor. Vi fick ju flytta fram det en vecka eftersom jag och Minnah fortfarande var dåliga. Nu var i och för sig både William och Viktor förkylda, men det fick gå ändå :) William har blivit snorig och har en hemsk slemhosta. Det var jobbigt för honom i början på veckan på nätterna, då var det en del vakentid. Nu har han sovit bra två nätter i rad, men då har han vaknat 5:15 istället... Skönt att få sova i följd, men det där är lite väl tidigt för min smak. 

Hemska påsar under ögonen, men ja, så är verkligheten...

Under veckan bakade jag och Minnah rosenbröd, två grova bröd, 
tre pajer och en tårta
I onsdags var jag på BVC med William för hans 10 månaderskontroll. Han hade vuxit 3 cm på längden på 2 månader, men han hade bara gått upp lite mer än 200 gram i vikt. Så det fick bli en bokning för en extrakontroll. Tja, han är absolut inte underviktig, men han äter sådär i perioder när han är sjuk eller får tänder. Vi har och har haft precis samma sak med Minnah sen hon föddes. Våra barn är väldigt aktiva, äter okej och har förmodligen sin pappas förbränning ;-)

På BVC
Igår hade vi kalas för Viktor så jag valde att väga mig på morgonen där istället för idag. Gick upp 1,8 kg förra veckan då jag var sjuk. Vissa går säkert ner i vikt när man är sjuk (beror såklart också på vilken sjukdom man har), men jag var trött och vrålförkyld och då gick det ner en hel del "fel" mat. Men det blev ett -1,5 kg igår. Hurra! Nu känns det bättre igen :) Kroppen mår också bättre nu när jag ätit rätt igen, men det är inte så konstigt. Och trots att det blev en natt med typ 5 timmars sömn och uppstigning 5:15, tog jag mig en löprunda på morgonen! Jag kan säga att jag verkligen överraskade mig själv. Jag la William för en vila vid 7:45 och så visste jag att det skulle börja regna runt 12 och att det var skidor hela eftermiddagen (som jag såklart INTE vill missa). På något sätt var jag tvungen att röra mig. Bara sådär tog jag på mig löparkläderna och sprang 4 km kl 8 på morgonen :D Helt galet! Men oj så skönt det var efteråt och så skönt det kändes!

Idag hämtade Viktor min nya vagn som vi hade beställt (helt galet glad är jag)! Jag har varit trött på Emmaljungan länge och har velat byta ut den. Det blev en Brio Go som jag har tittat på ett tag :)

En nöjd William i sitt nya vrålåk :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar