tisdag 2 december 2014

Nu går det fort

Nu sover William, äntligen. Det har varit lite bökigt med vilan de senaste dagarna, han har varit trött men samtidigt svår att lägga. Gnäll, gnäll och åter gnäll. Hans andra tand har ju också kommit upp nu, så både sömn och humör kan såklart bero på det. Men jag tror också att han är på väg att gå från 3 vilor till 2. Så idag sov han i typ 45 minuter på förmiddagen (när jag gick en pw med barnen) och så har jag hållit honom vaken tills strax efter halv 2. Jag vyssade honom lite grann och sen somnade han på studs! Så nu sover han så gott i sin säng. Jag hoppas att han kommer sova lite längre vilor nu när han bara kommer sova 2 gånger om dagen istället för 3. Men man vet aldrig med William ;-)

Och kors i taket! Idag tog buskillen sina första krypsteg också :) Hjälp! Nu kom ett sånt där tydligt skrämmande tecken på att min lilla pojke håller på att bli stor! Självklart är det kul att han börjar krypa nu eftersom han varit så frustrerad ett tag, men samtidigt går tiden för fort (iaf för mamma).

Igår gungade William för första gången 

Igår när jag var med barnen på Kungsmässan tillsammans med mamma, så ringde förskolan och sa att 2 barn låg hemma i magsjuka och 1 i personalen. De hade blivit dåliga under helgen, så de hade inte varit på förskolan. Men jag sa att vi är hemma hela veckan (jag har bett förskolan att ringa mig om det går magsjuka). Jag är ändå hemma med William och jag vill absolut inte söka upp magsjuka om jag inte behöver. Även om de inte blivit dåliga på förskolan så är det kanske ändå i "rullning". Nej, enligt mig är det ett lätt val när man är föräldraledig. Idioti skulle det bara vara att låta henne gå. Så den här veckan är vi hemma allihopa :)

Minnah har fått en chokladkalender med Dr McStuffins på (hon älskar verkligen det programmet), så nu öppnar vi en lucka varje morgon. Snacka om att det där med att öppna en lucka per dag är en prövning, men så lärorikt! Tycker dock att efter 2 avsnitt att kalendern är sådär. Det känns inte som att den kommer bli "julig" alls med snö och annat. Men vem vet, jag kan ha fel :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar