fredag 12 december 2014

Lite ledigt och lite sjukt

I tisdags höll jag Minnah hemma från förskolan eftersom hon fortfarande var väldigt snorig. Sen i onsdags vaknade vi till en ruggig blåst och ett hemskt regn, så vi ringde och sa att vi var hemma. Kände inte alls för att dra ut båda barnen i det vädret, mycket mysigare att vara inne tillsammans då :) Sen i torsdags ville inte Minnah gå, hon ville vara hemma med mamma och William sa hon. Och då kände jag, absolut ska hon få vara det. Så vi ringde och sa att vi var hemma då också, och då sa de att det gick magsjuka igen på förskolan. Jahopp, då bestämde vi också att vi inte skulle komma på dagens luciafirande. No way att vi söker upp magsjuka! Tror tillochmed att vi går dit på måndag och säger att vi tar jullov istället. Nu har hon inte varit där på två veckor och har det börjat gå magsjuka igen, så finns det ingen anledning att vara där en vecka innan jul. Då blir det en mysvecka med mina två istället ❤️

Igår var vi på BVC, det var dags för Williams 8 månaderskontroll. Han vägde lite över 8 kg och är 71 cm lång. Han hade inte gått upp så mycket på två månader, men då har han fått två tänder som gjort att han inte ätit så bra och sen har han börjat krypa. Men ingen stor sak detta, han är så fin vår lille kille :) Dock har han blivit ännu mer snorig och blivit dålig i magen. Igår blev det 4 blöjor och 2 små kräkningar, idag kom vi upp i 10 blöjor och 2 kräkningar. Vet dock inte om det beror på hans förkylning, tanden som är på väg eller om det är något helt annat. Vi får se hur prinsen mår i morgon...

Idag skulle jag varit ute med jobbet, ätit god mat på Vino Pasta Due. Jag har verkligen velat fram och tillbaka hela dagen hur jag ska göra. Det skulle ju komma in en storm framåt kvällen med blåst och snöblandat regn. Efter mycket velande så valde jag att stanna hemma, gillar inte alls att köra i varken regn eller blåst på kvällen och allra helst inte kombinationen. Men nu verkar dock stormen ha tagit en annan väg... Jaja. William är kass och jag har skit ont i munnen, har lyckats få 4 "aftne-blåsor" på samma ställe och det gör ont så in i h*****e!! Kan knappt äta eller dricka :( Tror det blir att åka till Apoteket i morgon och fixa något för det. Så idag fick deg bli en hemmakväll.

I morgon är det vägning, de två senaste veckorna har det varit små plus. Tror inte att det blir minus den här veckan heller. Men känner att jag inte kommer förvänta mig så mycket minus resten av den här månaden, jag vill kunna unna mig mer, det är liksom så i december. Så jag försöker att inte gå upp något mer nu och så blir det mer strikt i januari igen. Men ändå lite nervös inför vägningen i morgon, det är alltid samma nervösa känsla. Fast på något sätt gillar jag den också :)

Tittade igenom lite bilder. Tiden går för fort! Jag hänger inte med :(


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar