tisdag 9 december 2014

Riktigt kass dag

Oj, oj, oj... Igår var det nog en av de mest jobbigaste dagarna jag varit med om. Natten var skit, Minnah skulle sova hos oss och hon brer ut sig ganska bra + att hon snarkar något enormt nu när hon är förkyld. Sen fick jag lägga över William också runt 2, men vi fick inte plats så jag fick lägga oss vid fotändan, suck. Det har blivit många kassa nätter där nu :( 

William håller på att få ytterligare en tand nu, så han är verkligen inte på topphumör, snarare på gnäll och skrikhumör. Sen verkar Minnah ha tagit fart igen med trotsen och nu har hon lagt in en högre växel! Gah, shit vad jag blev tokig på den flickan igår! Skriker, gapar, vill inte, ska ha napp HELA tiden och får hon inte det (när hon frågar efter den var 5:e minut) så gråter hon. Så summa summarum var gårdagen ren skit. Vi var alla på kasst humör och allt var bara fel. Usch. 

Det var väldigt skönt att åka hemifrån vid 16:30 för att åka in till stan och gå på bio med min fina syster. Det kunde inte ha blivit en bättre dag, för jag behövde verkligen en paus. Det blev en cola zero för mig och en vv-bar, det var jätte gott och jag saknade inget annat godis. Framsteg! Filmen var så bra, vi gick på "Mockingjay -part 1" (Hunger Games). Man vet aldrig med "sistafilmer" som är uppdelade i 2, men denna var riktigt bra! Satt klistrad i 2 timmar :) Tyvärr måste vi vänta ända tills november nästa år för att se den sista delen av filmen, men det får funka ;-)

Systertajm!

Idag blir vår lille prins hela 8 månader! 8 månader!! Min lille bebis är inte längre någon bebis. Tiden går som vanligt alldeles för fort! Nu kryper han, har 2 tänder (3:e på väg), sätter sig från liggandes och lägger sig från sittandes och nu försöker han ställa sig upp. HJÄLP! Vilka stora barn vi har nu.


Nej, nu blir det att fixa lunch till barnen och mig. William får burkmat, Minnah vill säkert ha makaroner och korv och jag tar antingen en varma koppen eller så fixar jag en omelett. 3 olika luncher blir det att fixa nu :) 

Ja, såhär ser det ut när mamma bloggar när barnen är vakna...
Räkna till 10, räkna till 10...

1 kommentar:

  1. Åh vad mysigt det var med "systertajm" :)
    Haha, bilden på kaoset när du bloggar, jag hade fått ett bryt ;P Du har underbart tålamod (ibland) ;) Puss!

    SvaraRadera