tisdag 23 december 2014

Dan före dopparedan

Det är helt galet att det är dagen före julafton idag. Visst har jag lite julkänslor, men det hade ju varit ännu bättre om det fanns lite snö ute. Eller om det i alla fall var några minusgrader, Vi har 7 plusgrader ute nu 23 december... Galet! 

Viktor åkte precis iväg med Minnah för att handla hans sista julklapp. Han ska också handla brödet till i morgon, det var vår enkla uppgift till julbordet ;-) William ligger just nu och sover. I natt var han återigen väldigt orolig, han vaknade flera gånger och blev lugn när han kände att jag låg bredvid och att han kunde pilla i mitt hår. Det är hans grej när han ska sova :) Så natten har väl inte varit så rolig. Om han vaknar om en stund ska jag passa på att gå en promenad med bara honom nu när M & V är iväg. Jag måste komma ut på något sätt idag och det kan vara skönt att slippa gå med syskonvagnen. Viktor ska iväg sen efter 13 för att spela golf inomhus med min pappa, bror, syster och hennes kille (jag har tydligen fått en "golffamilj"). Så då är jag hemma med barnen själv. Då kanske vi bara är ute och leker lite på tomten eller så går vi till lekplatsen. Minnah tycker väldigt mycket om att åka vagn och gå på promenad, men det var så längesedan jag gick helt själv eller själv med William. Så det hade vart skönt att göra idag!

Jag har faktiskt slutat att räkna points från och med igår. Tänker att jag tar ett litet uppehåll nu i jul med räknandet. Jag menar inte att jag ska äta massa saker hela tiden, utan mest för att vila mig ifrån vägandet och räknandet. Jag kommer ändå göra smarta val och ha det tänket jag haft hela tiden. Men som sagt, skönt att vila sig från räknandet. Jag tar upp det direkt efter nyår igen, då är det de 2 sista kilorna som ska bort och eventuella kilon från julen. Jag vet att jag kommer att klara det galant :) Jag är så nöjd med min resa hittills och har ändrat min kost och mitt tänk helt, så det finns ingen chans i världen att jag kommer sabba det nu. Jag ska njuta i jul och nyår med måtta! Eftersom jag inte äter några feta produkter sen i somras, så gäller det verkligen att ta det lugnt med detta nu. Annars kommer min kropp att balla ur totalt. 

Hoppas att ni alla får en helt underbar julafton i morgon! Det ska vi ha :)

Mina godingar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar