torsdag 4 september 2014

Förkylning

Nu ska jag försöka skriva klart det här blogginlägget för tredje gången idag...

Både William och Viktor är förkylda, Minnah nös hela helgen men hon verkar ha klarat sig. Jag känner ingenting alls, riktigt skönt!

William är väldigt gnällig nu när han är förkyld. Vill inte ligga själv, lämnar man honom för en sekund så gråter han. Så jag går mest runt och bär på honom hela tiden nu. Han kan vända sig från rygg till mage, det har han kunnat ett  tag, men nu gör han det hela tiden när han ligger ner. Och det "roliga" är att han oftast blir ledsen direkt, för att han inte vill ligga så. Komiskt det där! Men han är ändå min lilla solstråle :) Han är så fin min lilla prins ❤️

Minnah är så duktig hela dagarna nu med pottan/toaletten! Helt otroligt så bra det går, det trodde jag inte innan att det skulle gå så fort. Igår lyckades hon bajsa på pottan, jag trodde att hon skulle vilja bajsa i blöjan ett tag till. Hon hade blöja på sig, men ville sitta på pottan. Så duktig :) Idag kissade hon bara på toaletten på förskolan, så nu har det lossnat helt där också. Superbra!

På måndag ska vi till Barnmottagningen på Kungsbacka sjukhus med William. Vi ska träffa en läkare som jobbar med allergier. Vi ska prata om hur det går för W och hur vi ska göra. Jag har faktiskt haft mjölk i maten nu de senaste 3 dagarna, har testat laktosfri mjölk och han får vanlig gröt med skummjölkspulver i. Än så länge verkar han klara det bra! Det är en oerhörd lättnad. Idag har jag tagit laktosfri mjölk i kaffet och i gröten, han var väldigt kinkig nu innan vi la honom, men det kan ju också bero på hans förkylning... Alltid är det fler faktorer som spelar in. Vi får helt enkelt se vad läkaren säger på måndag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar