tisdag 30 september 2014

Update!

Då var det redan tisdag! Har lämnat Minnah på förskolan, hon har varit hemma i nästan två veckor så det var lite svårt att lämna henne idag. Som tur var sov William lugnt ute i vagnen, så jag kunde lämna henne i lugn ro. Det fick ta lite tid idag, hon var i alla fall inte ledsen när jag gick vilket kändes väldigt skönt :) Sedan promenerade jag hem med William igen, han sover fortfarande gott i vagnen där ute. Han vaknar ju så tidigt på morgonen! Innan Minnah till och med. Minnah vaknade aldrig så tidigt när hon fortfarande ammades på natten och tidig morgon. Hon somnade alltid om, det var först när jag började med välling på kväll och morgon som hon vaknade tidigt. William verkar vara en morgonkille ;-) 6:20 var det uppstigning idag och Minnah sov gott till 7 :)

I lördags var det vägning, trodde på en dålig siffra. Hade känts sådär hela veckan, "tant röd" var på väg och sötsuget var maxat hela veckan. Men jag höll mig ändå inom mina points, men jag gjorde lite sämre val på dagarna än jag brukar. Men kors i taket, vågen stod på -0,9 kg. Så på 10 veckor har jag nu gått ner 9,8 kg! Snubblade nära 10 kg!! Har redan bestämt att när jag klarar att gå ner 10 kg så ska jag unna mig klipp och färg som belöning hos frisören :) Ska bli hur gött som helst! Håret är inte fixat sen i början på mars, så nu är det verkligen dags att det får sig en omgång ;-)

Har blivit lite småförkyld. Ont i huvudet (men det beror nog mycket på sömnbristen också) och halsen. Det kittlar mest i halsen, så inatt blev det ännu mindre sömn. Gah! Var ska detta sluta?! Åkte iaf hem till mamma igår, hon sa att hon kunde ta hand om barnen en stund så att jag fick ta ett gott varmt bad och bara ta det lugnt. Alltså, min mamma ❤️ Hon vet precis vad jag behöver! Det är så uppskattat. 1,5 timmars egentid för en mamma som aldrig är själv, är underbart. Samla nya krafter för att vara en ännu bättre mamma.

Igår blev min älskade dotter 2,5 år! Hon är så stor nu. Ingen blöja alls längre och hon är så duktig! Pratar och säger nya ord och meningar varje dag. Hon är verkligen i en sån otroligt rolig fas nu, funderar mycket och frågar saker hela tiden :) 

❤️ Jag älskar dig så mycket ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar