onsdag 17 september 2014

Nya rutiner

Har glömt att uppdatera bloggen, eller ja, jag har varit nära flera gånger men det har alltid kommit något emellan...

Vägde mig iaf i lördags, och det var precis som jag trodde. Ett minus, men inte någon stor siffra. Det blev -0,2 kg och det betydde att jag har gått ner 8 kg på 8 veckor. Ganska fantastisk faktiskt :) är oerhört stolt över mig själv att jag klarar av detta, äntligen en metod som fungerar och som jag håller mig till. Känns super bra! Dock har jag haft ett extremt sötsug i några dagar, riktigt jobbigt. Har vart och tittat i skåpen, men har haft styrkan att stänga igen och ta en frukt istället. Kämpar på och längtar tills nästa vägning. 

De senaste dagarna har det blivit nya "rutiner" här hemma, men inga roliga sådana. Minnah har börjat vakna innan klockan 6 varje morgon!! Fy bubblan vad det är segt, speciellt när jag inte sover hela nätter pga William. Annars hade det varit mer okej. Men nu är det allt bra segt, behöver en hel natts sömn! Inga ljud som stör, att veta att jag inte behöver bry mig om någon annan, bara få SOVA. Det får bli när W inte ammas mer, då blir det en hotellnatt eller spa. Det hade vart skönt :)

Minnah är fortfarande såå duktig med pottan/toaletten! Nu funkar både nummer 1 och 2 hela tiden! Helt otroligt bra :) Är så stolt över min älskade tjej ❤️

Imorse när vi satt och gosade i soffan höll Minnah om William. De satt och tittade på paddan på en app med olika filmsnuttar med fordon. De tittade på en polismotorcykel som lät, då säger Minnah:
"Ingen fara William... Så, borta" och en liten tyst paus. "William är go" och så kramar hon honom. Att jag inte dog lite grann ❤️ 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar